این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اعتیاد پژوهی، جلد ۱۱، شماره ۴۱، صفحات ۱۱-۲۶

عنوان فارسی تدوین برنامه ایمن سازی تربیتی-اجتماعی با رویکرد آموزه های اسلامی و ارزشیابی تأثیر آن بر رفتارهای پرخطر دانش آموزان
چکیده فارسی مقاله هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش برنامه ایمن‌سازی تربیتی-‌اجتماعی با رویکرد آموزه‌های اسلامی بر رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان بود. روش: این پژوهش به شیوه‌ی نیمه‌آزمایشی و با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه گواه اجرا شد. جامعه‌ی آماری این پژوهش عبارت بود از: دانش­آموزان سال سوم دوره‌ی متوسطه‌ی دبیرستان‌های دولتی شهرستان یزد در سال تحصیلی 1394 -1393. نمونه‌ی این پژوهش شامل 36 دانش‌آموز دارای رفتار پرخطر بود؛ بدین صورت که شرکت­کنندگان پس از نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای به دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از مقیاس رفتارهای پرخطر استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که آموزش برنامه ایمن‌سازی تربیتی–اجتماعی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی می‌تواند رفتارهای پرخطر نوجوانان را کاهش دهد. نتیجه‌گیری: از آموزش برنامه ایمن‌سازی تربیتی–اجتماعی با رویکرد آموزه‌های اسلامی می‌توان به عنوان یک مداخله در جهت کاهش رفتارهای پرخطر دانش­آموزان استفاده نمود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی On the Development of Social-Educational Immunization Program with the Approach of Islamic Teachings and its Impact on Students' High-Risk Behaviors
چکیده انگلیسی مقاله Objective: The present study was aimed at determining the effectiveness of the training of social-educational immunization program with the Islamic teachings approach in school students' high-risk behaviors. Method: This research was carried out through a quasi-experimental and pre-test-posttest with control group research design. The statistical population of this study included the third-year students of public high schools in Yazd in the academic year of 2014-15. The research sample consisted of 36 students with high-risk behaviors. The participants were randomly divided into two experimental and control groups. High-Risk Behaviors Scale was used for data collection purposes. Results: The results of this study showed that the training of social-educational immunization program based on the Islamic teachings approach can reduce the high-risk behaviors among adolescents. Conclusion: The training of social-educational immunization program with the Islamic teachings approach can be used as an intervention to reduce students' high-risk behaviors.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله افسر خلیلی صدرآباد | a khalili sadr abad
b daneshjo. kh salhie. k 8. p 118400
ب دانشجو - خ صالحیه - ک هشتم- پ اب 118400

فرامرز سهرابی | f sohrabi
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

اسماعیل سعدی پور | e sa amp apos dipour
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

علی دلاور | a delavar
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

زهرا خوشنویسان | z khoshnevisan
دانشگاه امام رضا ع
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه امام رضا (Imam reza university)


نشانی اینترنتی http://etiadpajohi.ir/browse.php?a_code=A-10-882-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات