این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
اعتیاد پژوهی
، جلد ۱۱، شماره ۴۱، صفحات ۱۱-۲۶
عنوان فارسی
تدوین برنامه ایمن سازی تربیتی-اجتماعی با رویکرد آموزه های اسلامی و ارزشیابی تأثیر آن بر رفتارهای پرخطر دانش آموزان
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش برنامه ایمنسازی تربیتی-اجتماعی با رویکرد آموزههای اسلامی بر رفتارهای پرخطر دانشآموزان بود. روش: این پژوهش به شیوهی نیمهآزمایشی و با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه گواه اجرا شد. جامعهی آماری این پژوهش عبارت بود از: دانشآموزان سال سوم دورهی متوسطهی دبیرستانهای دولتی شهرستان یزد در سال تحصیلی 1394 -1393. نمونهی این پژوهش شامل 36 دانشآموز دارای رفتار پرخطر بود؛ بدین صورت که شرکتکنندگان پس از نمونهگیری تصادفی خوشهای به دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند. برای جمعآوری دادهها از مقیاس رفتارهای پرخطر استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد که آموزش برنامه ایمنسازی تربیتی–اجتماعی مبتنی بر آموزههای اسلامی میتواند رفتارهای پرخطر نوجوانان را کاهش دهد. نتیجهگیری: از آموزش برنامه ایمنسازی تربیتی–اجتماعی با رویکرد آموزههای اسلامی میتوان به عنوان یک مداخله در جهت کاهش رفتارهای پرخطر دانشآموزان استفاده نمود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
On the Development of Social-Educational Immunization Program with the Approach of Islamic Teachings and its Impact on Students' High-Risk Behaviors
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: The present study was aimed at determining the effectiveness of the training of social-educational immunization program with the Islamic teachings approach in school students' high-risk behaviors. Method: This research was carried out through a quasi-experimental and pre-test-posttest with control group research design. The statistical population of this study included the third-year students of public high schools in Yazd in the academic year of 2014-15. The research sample consisted of 36 students with high-risk behaviors. The participants were randomly divided into two experimental and control groups. High-Risk Behaviors Scale was used for data collection purposes. Results: The results of this study showed that the training of social-educational immunization program based on the Islamic teachings approach can reduce the high-risk behaviors among adolescents. Conclusion: The training of social-educational immunization program with the Islamic teachings approach can be used as an intervention to reduce students' high-risk behaviors.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
افسر خلیلی صدرآباد | a khalili sadr abad
b daneshjo. kh salhie. k 8. p 118400
ب دانشجو - خ صالحیه - ک هشتم- پ اب 118400
فرامرز سهرابی | f sohrabi
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
اسماعیل سعدی پور | e sa amp apos dipour
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
علی دلاور | a delavar
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
زهرا خوشنویسان | z khoshnevisan
دانشگاه امام رضا ع
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه امام رضا (Imam reza university)
نشانی اینترنتی
http://etiadpajohi.ir/browse.php?a_code=A-10-882-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
کاربردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات