این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
اعتیاد پژوهی
، جلد ۱۱، شماره ۴۱، صفحات ۱۹۱-۲۰۵
عنوان فارسی
اثربخشی راهبردهای نظم جویی فرآیندی هیجان در بهبود کارکردهای اجرایی معتادان بهبود یافته مراکز کاهش آسیب (DIC)
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی راهبردهای نظم جویی فرآیندی هیجان در بهبود کارکردهای اجرایی در معتادان بهبود یافته مراکز کاهش آسیب شهر کرج بود. روش : روش پژوهش آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون-پیگیری با گروه کنترل می باشد. نمونه مورد نظر شامل 24 مرد از معتادان بهبود یافته مراکز کاهش آسیب شهر کرج بود که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش جایگزین شدند. گروه آزمایش برنامه راهبردهای نظم جویی هیجان مبتنی بر مدل گروس به مدت ده جلسه گروهی دریافت کردند در حالی که گروه کنترل تا پایان طرح هیچ گونه مداخله ای دریافت نکرد. برای جمع آوری اطلاعات از آزمون دسته بندی کارت های ویسکانسین و برای تحلیل از آزمون تحلیل کواریانس چندمتغیری استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد آموزش راهبردهای تنظیم فرآیندی هیجان موجب ارتقا کارکردهای اجرایی در افراد گروه آزمایش شد. نتیجه گیری:آموزش راهبردهای نظم جویی فرآیندی هیجان تلویحات کاربردی مفیدی در درمان و پیشگیری از عود اعتیاد دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Effectiveness of cognitive emotion-regulation Strategies in the Improvement of Executive Functions in Addicts Recovered in Drug Information Centers (DICs)
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: The current study was an attempt to investigate the effectiveness of cognitive emotion-regulation strategies in the improvement of executive functions in addicts recovered in drug information centers (DICs). Method: An experimental research design along with pretest-posttest/follow-up and control group was used for the conduct of this study. The sample size of the study consisted of 24 male addicts recovered in Drug Information Centers in Karaj city who were selected by convenience sampling method and were randomly assigned to control and experimental groups. The experimental group received Gross Emotion Regulation Strategies for ten sessions, while the control group did not receive any intervention until the end of the project. Wisconsin Card Sorting Test was used for data collection and multivariate analysis of covariance analysis was used for data analysis. Results: The results of this study showed that the training of cognitive emotion-regulation strategies led to the promotion of executive functions in the experimental group. Conclusion: Training of cognitive emotion-regulation strategies has useful implications for the treatment and prevention of addiction relapse.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عبدالله برهانی | a borhani
meysamborhani9
دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
علیرضا مرادی | ar moradi
moradi90
دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
روژین میرانی | r mirany
kharazmi university
دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
نشانی اینترنتی
http://etiadpajohi.ir/browse.php?a_code=A-10-1299-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات