این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۳۰۹-۳۲۹
عنوان فارسی
بررسی تأثیر ابعاد فرهنگ سازمانی بر اعتمادسازی بین کارکنان دستگاههای اجرایی شهر سیرجان
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش، با هدف بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر اعتمادسازی بین کارکنان دستگاههای اجرایی شهر سیرجان انجام گرفته است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش، از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش عبارت است از کارکنان دستگاههای اجرایی شهر سیرجان که تعداد آنها در سال 1393، 1403 نفر بوده است. از جامعه آماری مزبور براساس جدول کرجسی و مورگان نمونهای به حجم 302 نفر به روش تصادفی طبقهای و به شیوه متناسب سهم هر دستگاه و کارکنان مربوط انتخاب شد. ابزار گردآوری دادهها دو پرسشنامه استاندارد بوده است. برای آزمون فرضیهها، مدلسازی معادلات ساختاری در نرمافزار Amos اجرا شد. نتایج نشان داد از میان مؤلفههای فرهنگ سازمانی مؤلفههای وظیفهمداری و حمایتمداری تأثیر مثبت و معناداری بر اعتمادسازی ندارند، اما مؤلفههای موفقیتمداری و قدرتمداری تأثیر معکوس و معناداری بر اعتماد سازمانی میگذارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating the influence of organizational culture on trust attraction among the staff of Sirjan executive departments
چکیده انگلیسی مقاله
اThis research designed to investigate the influence of organizational culture on trust attraction among the staff of Sirjan executive departments. This inquiry is an applied-base objective and a correlation-base nature/methodology.The population entails the employees of the preceding organizations; the number of them added up to 1403 individuals in 2015. The sample includes 302 subjects based upon krejcie & Morgan table (1970), which appointed in proportionate stratified random sampling. The data gathering tools have been 2 standard questionnaires. For testing the hypotheses, firstly, the probe measurement models estimated in Amos Graphic Software via confirmatory factor analysis. Then, they fitted via structural equation modeling. The investigation models studied and assessed through 6 indices (Chi Square, Normalized Chi Square, Incremental Fitness, Comparative Fitness, Tucker Lewis, Root Mean Squared error of approximation). The findings show that the trust attraction is not positively and significantly influenced by organizational culture.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ندا پسندی پور |
کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه ولیعصر عج ، رفسنجان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ولی عصر رفسنجان (Valiasr university)
اقبال پاک طینت |
استادیار، پردیس دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده علوم انسانی، سیرجان، ایران
مهدیه خوارزمی |
دانشجوی دکتری، دانشگاه صنایع و معادن، البرز، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنایع و معادن ایران (Iran university of industries and mines)
طاهره رضوی کارآموز | razavi karamoz
مربی، دانشگاه پیام نور، سیرجان، تهران
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_62532_40bfd40d4f654ac1b459442822be6ee3.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-427385.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات