این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۳۷۳-۳۹۲

عنوان فارسی مطالعه تأثیر ابعاد هوش هیجانی بر عملکرد کارکنان (مورد مطالعه: شبکۀ ورزش سیمای جمهوری اسلامی ایران)
چکیده فارسی مقاله توانایی برای فهم و تحلیل تجربه‌های هیجانی به توانایی فهم خویشتن در ارتباط بهتر خود با محیط منجر می‌شود که تنظیم کارآمد هیجان و تقویت خوب‌‌بودن را پرورش می‌دهد. عملکرد شغلی تحت تأثیر تو نایی کارمند در به‌کارگیری هیجان‌ها در تسهیل عملکرد است و کارمندان می‌توانند هیجان‌های مثبت و منفی را به‌عنوان مزیتی برای بهبود عملکرد خود به‌کار گیرند. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر ابعاد هوش هیجانی کارکنان شبکه ورزش بر عملکرد آن‌ها و ابعاد آن است. از این رو، به نظر می‌رسد این تفاوت‌ها تأثیر معناداری بر سبک زندگی مانند سلامت جسم و روان، عملکرد، شغلی و روابط اجتماعی داشته باشد. تحقیق حاضر کاربردی و به روش توصیفی – همبستگی انجام گرفته است. ابزار پژوهش پرسشنامه است. نمونه 140 نفری از کارکنان شبکه ورزش سیما به روش تصادفی ساده انتخاب شد. نتایج حاکی از آن است که هوش هیجانی و ابعاد چهارگانه آن بر عملکرد کارکنان تأثیر مثبت و معنادار می‌گذاردو هرگونه افزایشی در خودآگاهی، مدیریت روابط، آگاهی اجتماعی و خودکنترلی افراد عملکرد کارکنان را افزایش می‌دهد. در نتیجه، هوش هیجانی عاملی سازمان‌دهنده است که موجب بهبود عملکرد گروه می‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Studying the Effects of Emotional Intelligence on the Functionality of Staffs (Case Study: Sports Channel of Islamic Republic of Iran)
چکیده انگلیسی مقاله Abstract The ability to comprehend and analyze one’s emotional experiences leads to the ability of knowing one’s self in communicating better with the environment and that controlling the emotions and developing the amplification of being good would be its outcome. Professional functionality is influenced by the ability of the staffs in utilization of emotions for facilitating the functionality and Staffs may take benefit of negative and positive emotions as an advantage in improvement of their own functionality. Objective of this research is studying the effects of emotional intelligence of the staffs of the Sports Channel on their functionality and its dimensions. Therefore, such differences apparently have meaningful influence on our life style, such as physical and mental health, functionality, occupation and social behavior. This research is accomplished using both questionnaire and quantitative methods and examined on 140 staffs of Sports Channel. Emotional intelligence and it’s four dimensions have a direct connection to the functionality of staffs and any increase in self-awareness, management of relations, social awareness and self-control will increase the functionality of the staffs. Concluding, emotional intelligence as an intermediate and organizer factor can improve the functionality of a group.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید مهدی شریفی | seyed mehdi
استادیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محمد حسین ظریفیان یگانه | mohammad hossein zarifian yeganeh
دکتری مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

علی محمد صابری | ali mohammad
کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_62701_911409341770c0fe4bcd5da0e26996e1.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات