این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۳۹۳-۴۱۷
عنوان فارسی
رتبهبندی ابعاد عدالت سازمانی با بهکارگیری تکنیک تاپسیس (مورد مطالعه: کمیتۀ امداد امام خمینی (ره) کل استان خراسان رضوی)
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف رتبهبندی شاخصها و ابعاد عدالت سازمانی انجام گرفته است. پژوهش حاضر از نوع مطالعات توصیفی- تحلیلی با رویکرد پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را همه کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان رضوی تشکیل دادهاند. براساس فرمول کوکران 280 نفر به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه استاندارد عدالت سازمانی «نیهوف و مورمن» است، که پایایی و روایی آن تأیید شد. تجزیهوتحلیل دادهها با تکنیک تاپسیس انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد شاخص ملاحظه و مهربانی مدیران با کارکنان، با ضریب نزدیکی نسبی 8387/0 با اختلاف قابل توجهی از سایر شاخصها در رتبه نخست قرار دارد، همچنین، شاخص حجم کار کارکنان با ضریب 2633/0 بهعنوان رتبه آخر شناخته شد. اولویت ابعاد عدالت سازمانی در سازمان مورد مطالعه بهترتیب، شامل عدالت ارتباطی، عدالت رویهای و عدالت توزیعی است. نبود رابطه معنادار بین سن، سابقه خدمت و تحصیلات کارکنان با میزان درک آنها از رعایت عدالت در سازمان از دیگر یافتههای این پژوهش است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تاپسیس،تصمیمگیری چندمعیاره،رتبهبندی،عدالت سازمانی،
عنوان انگلیسی
Ranking organizational justice techniques using Topsis
چکیده انگلیسی مقاله
This study aims to rank the indicators and dimensions of the organizational justice. It is a cross-sectional study with a survey approach. The population of the research consists of the entire staff of the Imam Khomeini Relief Committee (RA)in Khorasan. A sample of 280 participants who are selected by cluster random sampling method, were instructed to use the Cochran formula. The Standard questionnaire of justice, "NyhvfandMoorman" has been taken as the main tool for gathering needed information which has reported acceptable reliability and validity coefficients. The results of the data analysis were determined based on the TOPSIS technique. It is found that the ratio of the caring and respect of the heads toward the clerks is on the top with an outstanding difference with the others. Rating of the staff's hours of working with a ration of 0/2633 has been taken as the topest. Rating of the organizational justice in the study includes communication justice, procedural justice and distributive justice. Another finding of the study was that there is no meaningful difference between the components of the age, work experience and education level of the staff and the perception of being fair in their organization
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید علی حسینی | seyed ali
کارشناس ارشد، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه یزد، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
حسن خادمی زارع | khademi zare
استاد، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه یزد، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
احمد صادقیه |
استاد، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه یزد، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
محمد باقر فخرزاد | mohammad bagher
دانشیار، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه یزد، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_62520_5b59941b28bf26f0c8988aa44be76cda.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-427389.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات