این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات آموزش و یادگیری
، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۹۱-۱۰۸
عنوان فارسی
تأثیر آموزش ترکیبی بر موفقیت و رضایت فراگیران نظام آموزش فنی و حرفه-ای
چکیده فارسی مقاله
مطالعهی حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش ترکیبی بر موفقیت و رضایت فراگیران نظام آموزش فنی و حرفهای انجام گردید. ازنظر روش، مطالعهی کنونی شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون - پسآزمون با گروه کنترل است. جامعهی آماری پژوهش، کارآموزان نظام فنی و حرفهای استان فارس بوده که از میان آنها دورهی نصاب سامانه مدیریت هوشمند ساختمان که دارای دو کلاس بود بهصورت هدفمند، با روش در دسترس انتخاب گردیده و بهصورت تعیین تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. تعداد اعضای نمونه در گروه آزمایش 18 نفر و در گروه کنترل 19 نفر تعیین گردید. بهمنظور مقایسهی نمرات آزمون و همچنین رضایت دو گروه از دورهی آموزشی از آزمون تی مستقل استفاده و بر این اساس نتایج تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان داد که میزان یادگیری محتوا در دورهی آموزشی که با رویکرد یادگیری ترکیبی اجرا شده بود بهصورت معناداری از یادگیری در گروه سنتی (رودررو) بیشتر بود. افزون بر آن میزان رضایت فراگیران دوره از یادگیری به شیوهی ترکیبی بهصورت معناداری از رضایتمندی فراگیران در گروه سنتی (رودررو) بیشتر میباشد. بنابراین باتوجه به جایگاه ارزشمند آموزش ترکیبی در افزایش رضایت و موفقیت یادگیرندگان دورههای آموزش فنی و حرفهای، بهکارگیری این رویکرد آموزشی میتواند جزء برنامههای توسعهی آموزش فنی و حرفهای قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی محمدی |
دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
رحمت اله مرزوقی |
استاد دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
قاسم سلیمی |
استادیار دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
سیروس منصوری |
دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
نشانی اینترنتی
http://jsli.shirazu.ac.ir/article_4171_303bbbf13607abb6d7e5684251ddc2db.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1106/article-1106-427408.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات