این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات آموزش و یادگیری
، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۱۰۹-۱۲۸
عنوان فارسی
ارزیابی نقش عامل فردی در انتقال اثربخش آموزشهای ضمن خدمت کارکنان به محیط کار
چکیده فارسی مقاله
امروزه توانمندسازی و ایجاد فرصت برای بهکارگیری و انتقال آموختههای کارکنان به موقعیت شغلی از کلیدیترین دغدغههای مدیران سازمان در آموزشهای سازمانی بهشمار میرود. انتقال آموزش فرآیندی است که با ارزیابی آن میتوان نقاط قوت و قابل بهبود را شناسایی کرد و دستیابی به اهداف سازمانی را تسریع بخشید. عوامل مختلفی بر فرآیند انتقال آموزش در سازمان تأثیرگذار هستند؛ بهطور ویژه عامل فردی دربرگیرندهی آن دسته از ویژگیهای مربوط به فراگیر است که در انتقال آموختهها به محیط کار تأثیر میگذارد. هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی نقش عامل فردی در انتقال اثربخش آموزشهای ضمن خدمت کارکنان بانک انصار به محیط کار میباشد. با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای ساده بر حسب متغیرهای جمعیتشناختی، سنوات خدمت و مدرک تحصیلی تعداد 535 نفر از کارکنان بانک انصار کشور، انتخاب شدند و مقیاس پژوهشگرساخته بین آنها توزیع گردید. نتایج نشان داد که 1) اهمیت ابعاد آمادگی یادگیرنده، انگیزه انتقال، انتظارات از نتایج عملکرد، انتظار از نتایج انتقال، خودکارآمدی یادگیرنده، از میانگین معیار بالاتر میباشد؛ 2) از بین ابعاد متعدد عامل فردی مؤثر بر انتقال آموزش، بالاترین میانگین متعلق به خودکارآمدی عملکرد و پایینترین میانگین متعلق به نتایج فردی مثبت میباشد؛ 3) بین اهمیت ابعاد هفتگانه عامل فردی در انتقال اثربخش آموزش به محیط کار از دیدگاه کارکنان با مدارک تحصیلی مختلف تفاوت معنادار وجود دارد و 4) بین اهمیت ابعاد هفتگانه عامل فردی در انتقال اثربخش آموزش به محیط کار از دیدگاه کارکنان با سنوات خدمت مختلف تفاوت معنادار وجود دارد. بهطور کلی میتوان گفت که عامل فردی یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر انتقال آموزش کارکنان به محیط کار میباشد. بر این اساس لازم است برنامهریزان و مدیران آموزشی در ارزیابی و تقویت ابعاد مرتبط با این عامل در سازمانها توجه ویژهای داشته باشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اباصلت خراسانی |
دانشیار برنامه ریزی توسعه آموزش عالی، دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
غلامرضا شمس مورکانی | shams mourkani
دانشیار مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
زینب مختاری |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
نشانی اینترنتی
http://jsli.shirazu.ac.ir/article_4172_664070d15a650e1e39154739316c5c4b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1106/article-1106-427409.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات