این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سیاستگذاری عمومی، جلد ۳، شماره ۲، صفحات ۲۱۷-۲۳۳

عنوان فارسی بازاریابی سیاسی و فرآیند تصمیم‌گیری رأی‌دهندگان؛ مطالعه موردی: جوانان رأی دهنده‌ اصفهانی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی
چکیده فارسی مقاله به نظر می­رسد یکی از ابزارهای مهمی که در عصر جدید می­تواند بر فرهنگ سیاسی دموکراتیک تاثیر گذارد، شبکه­های اجتماعی مجازی هستند. بنابراین هدف این پژوهش، بررسی تاثیر شبکه­های اجتماعی بر گرایش افراد به فرهنگ سیاسی دموکراتیک می­باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل شهروندان شهر اصفهان در سال 1395 می­باشد که به روش نمونه­گیری خوشه­ای 598 نفر از آنان به عنوان حجم نمونه، انتخاب شده­ و با روش پیمایش مورد مطالعه قرار گرفتند. در این راستا، نتایج پژوهش نشان می­دهد در حالی که افزایش مدت زمان عضویت در شبکه­های اجتماعی و فعالیت عمیق­تر در شبکه­های اجتماعی، باعث بالا رفتن احتمال میزان گرایش به فرهنگ سیاسی دموکراتیک می­گردد، اما افزایش مصرف روزانه چنین شبکه­هایی، تاثیر منفی بر روی فرهنگ سیاسی دموکراتیک داشته است. سرانجام نتایج پژوهش حاکی از آن است که واقعی تلقی‌کردن محتوای شبکه­های اجتماعی تاثیری در افزایش یا کاهش تمایل به فرهنگ دموکراتیک در میان پاسخگویان نداشته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Investigating the Relationship Between the Use of Virtual Networks and the Expansion of Democratic Political Culture: Case Study of Citizens of Isfahan
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study is to examine the impact of social networks on the tendency of individuals to democratic political culture. The statistical population of this research includes citizens of Isfahan in 1395. By cluster sampling, 598 subjects were selected as sample size and studied by Survey method.In this regard, the results of the research show that while the increase in membership time in social networks and deeper activity in social networks increases the probability of a tendency toward democratic political culture But increasing the daily consumption of such networks has had a negative impact on democratic political culture. Finally, the results of the research indicate that the actual perception of the content of social networks has not had an effect on increasing or decreasing the desire for democratic culture among respondents.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمودرضا رهبرقاضی |
استادیار علوم سیاسی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

سهیلا آشنایی |
کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

اعظم شهریاری |
کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی میبد (Islamic azad university of maybod)


نشانی اینترنتی http://jppolicy.ut.ac.ir/article_62837_8ad27419f020b8dbacf07614c686f7a2.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/925/article-925-428140.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات