این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
Journal of Medicinal Plants and By-products
، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۹۱-۹۶
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Marketing Margin Analysis of Jujube (Case Study: Birjand)
چکیده انگلیسی مقاله
Among Medical products, jujube (Ziziphus jujuba Mill.) is very important due to its very high nutritional value. Jujube as one of the most valuable medicinal plants can play an important role in Iran's non-oil exports. In spite of this fact, unfortunately, the production, distribution and marketing of this product are confronted with a number of obstacles. Therefore, this study can help for identifying the market layers challenges of this product in accordance with the production. Since, the retail price has a significant effect on the marketing margin, if the margin control and preventing its increase is desired, it is necessary to adopt appropriate strategies as applying continuous monitoring, and avoid volatility and rising of prices. It seems the pattern of changes in retail jujube prices is similar to the pattern of changes in producer prices. The retail-margin function is influenced by retail price, retailer cost and the wholesale margin. The results of estimating of the marketing margin function indicate that the marketing margin have a direct relationship with the retail price.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Jujube, Marketing, Market margin
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://jmpb.areeo.ac.ir/article_113154_2283958c8b51bfc5b0960c0a8bd946dc.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/495/article-495-428331.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات