این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۶۳-۷۸
عنوان فارسی
واکاوی تجربههای خرید مشتریان از مراکز خرید شهر تبریز با رویکرد پدیدارشناسی
چکیده فارسی مقاله
بازاریابی تجربی از رویکرد نوآورانه تعامل دوسویه برای بازاریابی بهره میگیرد. پژوهش درباره کشف و توصیف عمیق ادراکات و تجربههای خریداران ازجمله مسائل مراکز خرید است. این مطالعه با هدف تجزیه و تحلیل تجربیات خرید از مراکز خرید و با هدف کشف و استخراج عوامل و مشخصههای این مراکز برای ایجاد مزیت رقابتی انجام شده است. رویکرد انجام پژوهش از نوع کیفی و بهشیوه پدیدارشناسی تفسیری است. جامعه آماری مطالعهشده در این پژوهش خریداران و مراجعهکنندگان به مراکز خرید در تابستان و پاییز 1392 در شهر تبریز است. نمونهها بهصورت هدفمند انتخاب شدهاند و حجم آن باتوجهبه ماهیّت پژوهش کیفی تا حد اشباع دادهها (15 نفر) ادامه یافته است. داده ها با انجام مصاحبههای فردی و گروهی گردآوری شده و با روش تحلیل دیکلمن تجزیه و تحلیل شده اند؛ سپس نکتههای کلیدی مصاحبهها مفهومسازی شده و بعد از چندینبار تحلیل و مقایسه دادهها، تعداد 200 کد استخراج شدهاند. درنهایت، تعداد 8 مورد عوامل اصلی و 66 مورد عوامل فرعی دستهبندی شده است. مفهوم تجربه خرید مشارکتکنندگان، ترکیبی از هشت عامل اصلی «عملکرد رفتاری»، «ساختارهای فیزیکی»، «محیط»، «امکانات و تسهیلات»، «بازاریابی»، «ارتباطات»، «آموزش» و «ایمنی و امنیت» تعیین شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
An Investigation of Customers’ Shopping Experiences in Tabriz Shopping Centers Using Phenomenological Approach
چکیده انگلیسی مقاله
Experiential marketing has employed Innovative approach (two-way interactions) for marketing. The present research is about discovering and deep describing of buyers perceptions and experiences from the phenomenon of shopping centers. This research has been carried out by the aim of analyzing shopping experiences from the shopping centers and discovering and extracting these factors and features in order to establish competitive advantage, subsequently. The methodology of this research is qualitative using explanatory phenomenology method. Furthermore, statistical population of the research is comprised of buyers and clients of shopping centers during summer and autumn of 2013 in Tabriz city. Moreover, the research data has been collected using individual and group interviews with the buyers and the related codes have been extracted using Dikelman analysis method. Afterwards, the key points and concepts of interviews have been conceptualized and after several analysis and data comparison, 200 codes have been extracted. Finally, 8 items were categorized as the main factors and 66 items as the alternative ones. The concept of shopping experience by the participants has been identified as a combination of eight main factors including behavioral performance, physical structures, environment, facilities, marketing and communication, training and security. Combination of the identified factors regarding their components showed distinct pattern and by recommending a new criterion to develop and management shopping centers, provide decreased incorrect decision risk.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد تقی خدایی گرگری | mohammad taghi khodaei gargari
مجتبی امیری |
حسین عباسی اسفنجانی |
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_21798_c2a83ee59758b8142863ca6325e03906.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات