این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۹۳-۱۱۴
عنوان فارسی
طراحی مدل بازاریابی استراتژیکِ صنایع دستی مبتنی بر تئوری داده بنیاد
چکیده فارسی مقاله
صنایع دستی به عنوان سرمایه ارزشمند ملی است که از قابلیت کارآفرینی و اقتصادی بالایی برخوردار است. هنرمندان صنایع دستی عمدتاً مردم بومی و بدور از تحصیلات آکادمیک هستند که فارغ از فضای رقابتی بازار داخل و خارج به صورت سنتی تولید میکنند و در برخی موارد نیز کارگاههای تولیدی به دلیل نبود تقاضا و عدم صرفه اقتصادی به تعطیلی انجامیده است، این در حالی است که صنایع دستی ایران به دلیل تنوع، اصالت و هویت و کارکردهای آن، ظرفیت لازم برای احیا را دارا است و میتواند به یکی از منابع ارزشمند تولید داخلی و ملی تبدیل گردد. با عنایت به اهمیت موضوع و ضرورت ایجاد و افزایش تقاضا برای این نوع از محصولات، در این پژوهش سعی شده است با بهرهگیری از روش تحقیق کیفی و با رویکرد کاربردی، عوامل تجربی موثر بر بازاریابی و فروش صنایعدستی شناسایی، دستهبندی و مدلسازی گردد. بر این اساس با انجام مصاحبه با برخی از خبرگان و تولیدکنندگان و فروشندگان، در مجموع از تعداد 28 مصاحبه، 58 مفهوم در ارتباط مستقیم و یا غیرمستقیم با بازاریابی صنایعدستی شناسایی و در 20 مقوله اصلی، بر اساس مدل پارادایمی داده بنیاد، در قالب شش بعد شامل "علی"، "محوری"، "راهبردی"، زمینهای"، "مداخلهگر" و "پیامدها" ساختاردهی شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی استراتژیک، صنایع دستی، تئوری داده بنیاد،
عنوان انگلیسی
Strategic marketing model for Iranian handicrafts based on grounded theory
چکیده انگلیسی مقاله
Handicrafts are important national capitals which have a high capability of developing the Entrepreneurship and economy. Most of handicrafts artists are native and uneducated, who are the sheer producers and are not familiar with competition marketing. The lack of demand and benefit, leads production workshops to the closure in some cases. However, due to the diversity, authenticity and inherency of handicrafts in Iran and their functions, this industry has the capacity to revive. In this study, we have tried to identify, categorize and model the functional approach and experimental factors affecting marketing and selling crafts using the qualitative research method. Based on 28 interviews done with some experts, manufacturers and retailers, 58 concepts in 20 main categories were identified. These concepts were directly or indirectly in connection with marketing of handicrafts. These concepts are structured according to the paradigm model grounded theory in six dimensions including "causal conditions", "phenomenon", "strategies"," context ", "intervening factors" and "consequences".
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
strategic marketing, handicrafts, grounded theory
نویسندگان مقاله
محمدرضا اسماعیلی | mohammad reza
دانشکده مدیریـ و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
مرضیه حبیبی |
خیابان جلفا، خیابان نیلگون، پلاک 4
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_21800_14d1a4cd3b7bdfba611f5b481ad1990f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات