این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۱۱۵-۱۳۴
عنوان فارسی
عوامل موثر بر مشارکت الکترونیک مشتریان در جمع سپاری و ارتقا عملکرد شرکت (مطالعه موردی: مدیران بازاریابی شهر اصفهان )
چکیده فارسی مقاله
در دنیای کنونی رشد اینترنت و دیگر شبکه های اجتماعی فرصت های جدیدی را برای افراد جهت اشتراک دانش و تجربیات با دیگران فراهم می کند، از سوی دیگر رشد و توسعه این ابزارها فرصت هایی را نیز برای سازمان ها جهت بهره گیری از منابع بدیع نوآوری ایجاد میکند. هرچند قابلیتهای جمع سپاری به عنوان یک رویکرد بازاریابی نوین برای برخی سازمانها و مدیران آنها هنوز به درستی شناخته نشده است، اما این پلاتفرم میتواند توسط سازمانهای مختلف برای ارتقا عملکرد شرکت و ایجاد مزیت رقابتی مورد استفاده قرار می گیرد. در این پژوهش به بررسی تاثیر پلات فرم جمع سپاری بر عملکرد شرکت پرداخته شده است. برای جمعآوری اطلاعات از اطلاعات دادههای کتابخانهای و پرسشنامه استفاده شده است. روایی پرسشنامه به صورت صوری و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ(0.78)مورد تایید قرار گرفته است. با استفاده از آزمونهای آماری معادلات ساختاری وبا یهرهگیری از دو نرمافزار Spss و Lisrel فرضیات پژوهش مورد بررسی قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که انگیزه مشارکت در جمع سپاری بر استفاده از جمعسپاری و استفاده از جمع سپاری بر ارتقا عملکرد شرکت تاثیر دارد. همچنین نتایج نشان داد میزان پاداش در نظر گرفته شده برای جمعسپاری بر ایجاد انگیزه برای مشارکت در جمع سپاری تاثیر معناداری ندارد. همچنین عملکرد شرکت از طریق جمع سپاری بر کاهش هزینه کسب و کارها و بهرهوری فعالیتها تاثیر معناداری ندارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
جمع سپاری، مشارکت الکترونیک، استراتژی بازاریابی،
عنوان انگلیسی
Factors influencing costumer e- participation in crowdsourcing and improve the company's performance (Case Study: Marketing manger of Isfahan city)
چکیده انگلیسی مقاله
In today’s world, the growth of internet and other social networks provide new opportunities for individuals for sharing their knowledge and experience with others, on the other hand, the growth and development of such tools provide opportunities for organizations for utilizing new innovation resources as well. Although crowdsourcing capabilities have not been recognized by some organizations and managers as a new marketing approach, this platform can be adopted by various organizations for promoting the company’s performance and creating competitive advantage. In this study, the effect of crowdsourcing platform on company’s performance is investigated. The used method in information collection were secondary study and questionnaire. The questionnaire face validity and its reliability were confirmed through Cronbach’s alpha (0.78). Using the statistical tests of structural equations or by utilizing the two softwares of SPSS and LISREL, research hypotheses were investigated. The results of this study indicated that partnership incentive in crowdsourcing affects the use of crowdsourcing and the use of crowdsourcing affects the performance elevation of company. Results indicated that the amount of intended reward for crowdsourcing have no meaningful effects on creating motivation for engaging in crowdsourcing. Moreover, company’s performance through crowdsourcing have no meaningful effects on reducing the business costs and activities productivity.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
crowdsourcing, electronic engagement, marketing strategy
نویسندگان مقاله
ساناز شفیعی |
مدرس دانشگاه
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_21801_0d773ada0248d86942ca420bd106347d.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات