این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۱۳۵-۱۵۲

عنوان فارسی تاثیر ابعاد روانشناختی استرات‍ژی بازی‌کاری بر وفاداری مشتریان ( مورد مطالعه: مشتریان شعب منتخب بانک ملت شهر اصفهان)
چکیده فارسی مقاله چکیده در چارچوب مزیت رقابتی بهترین امتیاز برای سازمان ها مشتریان وفادار هستند بنابراین، سازمان ها همواره به دنبال راهکارهایی هستند که از آن طریق بتوانند مشتریان خود را حفظ و وفادار نمایند. استراتژی بازی کاری ابزاری است که با بهره گیری از تکنیک ها و عناصر بازی برای اهداف غیر بازی، منجر به افزایش انگیزش مشتریان برای مشارکت داوطلبانه در فعالیت های مطلوب سازمان و در نهایت ایجاد وفاداری در آنها می گردد نقش ابعاد روانشناختی استراتژی بازی‌کاری .برای رسیدن به این مهم از جایگاه ویژه ای برخوردار است. لذا هدف پژوهش حاضر تاثیر ابعاد روانشناختی استرات‍ژی بازی‌کاری بر وفاداری مشتریان بانک ملت شهر اصفهان میباشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی است که در آن برای جمع آوری اطلاعات مربوط به ادبیات موضوع از روش کتابخانه ای نظیر کتب و مجلات علمی و برای جمع آوری داده های لازم جهت آزمون فرضیه های پژوهش از پرسشنامه ی محقق ساخته با روایی و پایایی قابل قبول استفاده شده است. با توجه به هدف پژوهش، جامعه آماری این پژوهش را مشتریان شعب منتخب بانک ملت شهر اصفهان تشکیل می دهند و در آن از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی استفاده شده است. جهت آزمون فرضیه ها نیز از روش معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج پژوهش بیانگر آن است که تمامی ابعاد روانشناختی استرات‍ژی بازی‌کاری بر وفاداری مشتریان شعب منتخب بانک ملت تأثیر معنادار و مثبتی دارد .
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Analyze the effect of gasification strategy on customers’ loyalty (Case Study: Customers of selected branches of Isfahan ’Bank Mellat)
چکیده انگلیسی مقاله In the world where loyal customers are considered as the best competitive advantage for organizations, organizations are looking for a way to retain and keep their customers more loyal than ever before. Gamification is a tool which uses Techniques and game elements in non-game contexts and it leads to customers’ motivation for voluntary participation in organization desirable activities and ultimately builds loyalty in them. Therefore, the aim of this study is to analyze the effect of gamification strategy on bank Mellat customers’ loyalty in Isfahan city. This survey is an applied descriptive - survey research. The data collection carried out through library research and applying a researcher-made questionnaire to confirm the research hypotheses. Customers of bank Mellat selected branches are the statistical population of the study which 325 as sample were selected by random-cluster sampling procedure. Face validity was used to verify the questionnaire validity. Also, Cronbach's alpha coefficient was used to determine the reliability of the test which its value for the entire questionnaire obtained to be 0.97. Structural equation modeling was used to test the hypotheses. The results showed that the gamification strategy has an impact on customers’ loyalty. Also, all the dimensions of gamification strategy model which are perceived usefulness, perceived ease of use, attitude towards using, social influence and behavioral intention have had a significant and positive impact on customer’s loyalty. Finally, the mean difference of each constructs has been examined with respect to various demographic variables.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله هادی تیموری |
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

زهرا ترکان |
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

سید فتح اله امیری عقدایی | seyed fathollah amiri aghdaei
استاد دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_21802_9ea4b200058932c111a87472b8470a82.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات