این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۱۶۷-۱۹۲
عنوان فارسی
تاثیر عوامل عاطفی و شناختی بر نگرش و پذیرش تبلیغات از طریق تلفن همراه
چکیده فارسی مقاله
امروزه استقبال روز افزون از موبابل و شبکههای اجتماعی موبایلی، بستر مناسبی را برای تبلیغ کالاها و خدمات بدون محدودیتهای زمانی و مکانی و ایجاد رابطه مستقیم بازاریابان با مصرف کنندگان نهایی را فراهم آورده است. با توجه به نوظهوربودن این رسانه و بستر تبلیغاتیاش، هنوز عوامل موثر بر پذیرش آن برای کسب و کارها و تبلیغ کنندگان آشکار نیست. بی توجهی به علایق و نیازهای کاربران و ارسال حجم عظیمی از تبلیغات موبایلی، منجر به اتلاف سرمایهگذاریهای تبلیغاتی در این زمینه میگردد و شرکتها برای طراحی و ارسال تبلیغات موبایلی، میبایست استراتژیهای دقیقی را مورد استفاده قرار دهند که مدل توسعه داده شده در این پژوهش، نگرش، عوامل جمعیت شناختی و پذیرش تبلیغات را از طریق موبایل بررسی میکند. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی-پیمایشی است. به منظورآزمون مدل تحقیق، یک نمونه 392 نفری از کاربران تلفن همراه در شهر قم به روش قضاوتی انتخاب و با استفاده از پرسشنامه گردآوری شد. تجزیه و تحلیل دادهها با مدل یابی معادلات ساختاری از طریق نرم افزار SmartPLS صورت پذیرفت. نتایج به دست آمده نشان داد عوامل عاطفی و شناختی تاثیر به سزایی بر پذیرش تبلیغات موبایلی دارد. تایید بسیاری از فرضیههای این تحقیق، اهمیت پیامهای سودمندگرا را در بهبود نگرش و پذیرش پیامهای تبلیغاتی تلفن همراه تایید میکند.یافتهها میتواند برای توسعه مدلهای پیچیدهتر بر اساس هر دو عامل محرک مصرف کننده و محرک پیام، به منظور دستیابی به یک مدل جامعتر از پذیرش تبلیغات تلفن همراه مورد استفاده قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The impact of cognitive and affective factors on attitude and acceptance of mobile advertising
چکیده انگلیسی مقاله
Today, due to the increasing spread of usage, mobile phone has become a popular media for advertisers. Advertisement through mobile is one of modern advertising methods. Due to the newness of this media, still affective factors on advertising adoption are not obvious for businesses and advertisers. The developed research model in this study includes the cognitive and affective factors, attitude, demographic factors and acceptance of mobile advertising. This study is an applied one and the method of data collection is survey. A sample of 392 mobile users in the city of Qom was chosen through judgment sampling method and the required data was collected by a questionnaire. The collected data was analysed with the structural equation modeling through SmartPLS software. The results showed that affective and cognitive factors have a significant impact on the acceptance of mobile advertising. Moreover, demographic factors have not significant moderating effect on the relationship between attitude and willingness to accept. Due to the emerging of this media in Iran, the results can be interpreted and generalized.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید محمدباقر جعفری | seyed mohammadbagher
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
هادی تقوی |
باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد زاهدان، دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان
سازمان اصلی تایید شده
: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان
سیدمرتضی موسوی ثانی باغسیاهی | seyed morteza mousavi sani baghsiahi
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_21804_5d4c6296f438b8ea148d3070300c141f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات