این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۴۲۵-۴۵۰

عنوان فارسی تحلیل زیرساخت‎های شرکت برون‎سپار سازه‎گستر سایپا برای انتخاب استراتژی مدیریت دانش: رویکردی کیفی
چکیده فارسی مقاله محیط پرتلاطم کسب‎وکار، سازمان‎ها را مجبور به ایجاد تغییراتی در ساختار خود، مانند برون‎سپاری، برای تأمین نیازهای سازمان و مزیت رقابتی کرده است؛ اما گاهی این تغییرات برای خود سازمان نیز دردسرساز می‎شود. در این تغییرات، ممکن است مهم‎ترین رکن مزیت رقابتی، یعنی دانش کارکنان از دست برود. بنابراین سازمان‎ها ملزم به استفاده از مؤثرترین استراتژی مدیریت دانش با توجه به تحلیل جوانب اصلی سازمان هستند. پژوهش حاضر به بررسی شرکت سازه‎گستر، مهم‎ترین تأمین‎کنندۀ قطعات یدکی خودروسازی سایپا می‎پردازد. ابتدا دو استراتژی کدگذاری و شخصی‌سازی با توجه به امکان ارزیابی آن از طریق ادبیات موجود انتخاب شد و پس از استخراج عوامل مؤثر بر انتخاب آنها، این عوامل بر اساس مدل 7S مک‎کینزی دسته‌بندی شدند. به‎کمک داده‎های به‎دست آمده از مصاحبه با 9 متخصص به روش‎های نمونه‎گیری گلولۀ برفی و هدفمند و مطالعۀ اسناد، وضعیت موجود شرکت از طریق روش تحلیل تم مشخص شد و در نهایت با مقایسۀ عوامل مؤثر انتخاب استراتژی مدیریت دانش با وضعیت فعلی شرکت، استراتژی کدگذاری انتخاب گردید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Infrastructure Analysis of Sazeh Gostar Saipa Outsourcing Company to Select Knowledge Management Strategy: Qualitative Approach
چکیده انگلیسی مقاله In today's turbulent business environment, organizations have to make changes in their structure such as outsourcing. This change that is a requirement to provide for the needs of that organization and for competitive advantage can be considered as a new trouble for that organization as well. Because of such changes, an organization may lose the workers' (employee) knowledge that is the most important element of the competitive advantage. Thus, the organizations are required to use the most effective knowledge management strategy that is proposed according to the analysis of the key aspects of those organizations. This study examines Sazeh Gostar, the most important suppliers of spare parts for Saipa Automobile Company. At first, the two coding and personalization strategies were applied provided that they were reviewed in the literature. The influential factors were then classified according to McKenzie 7S model. Then, the data were obtained using snowball and targeted sampling from interviews with 9 experts, and through reviewing the company documents. Current status of the company was identified using Theme Analysis. Finally, comparing the influential factors on the company's knowledge management strategy, the appropriate coding strategy was selected.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسین خنیفر |
استاد مدیریت و برنامه‎ریزی، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

روح الله نیکخواه کیارمش | nikkhah کیارمش
کارشناس ارشد مدیریت منابع انسانی، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محمد کریمیان راوندی | karimian ravandi
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_61852_f87c4c2b870989c0abb99dcb48e0012f.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-428509.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات