این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مطالعات اوراسیای مرکزی
، جلد ۱۰، شماره ۱، صفحات ۲۲۱-۲۳۷
عنوان فارسی
طرح برندینگ و تصویرسازی ملی روسیه، رویکردها و دستاوردها
چکیده فارسی مقاله
تصویر هر کشوری بنابر سیاستها، برنامهریزیها و اقدامهای داخلی و بینالمللی آن کشور شکل میگیرد. مدیریت تصویر بینالمللی امروزه از اصول اساسی کشورداری جدید و مبنای نفوذ منطقهای و بینالمللی ملتها است و اولویتها و ایدههای ارزشی، هویتی و فرهنگی کشور مورد نظر را بینالمللی کرده و ارزش دیداری- شنیداری آن را در بین مردم دیگر، افزایش میدهد. روسیه با تاریخ و هویتی چند هزار ساله مورد خوبی برای مطالعه در این زمینه است. پرسش این نوشتار این است که تصویر و برندینگ ملی روسیه در دنیا چیست و جهت آن در همۀ نقاط دنیا بهویژه در غرب و محیط منطقهای چگونه است؟ این نوشتار با تشریح مفهوم برندینگ و تصویرسازی ملی، تصویر و برند روسیه را در دنیای امروز با تأکید بر غرب بررسی میکند. فرضیه اصلی این نوشتار این است که جدا از عبارتپردازیهای بینالمللی مقامهای روسیه و طرحهای میلیاردی ساخت برندینگ، تصویر این کشور در محیط پیرامونی و بینالمللی تصویری منفی است که بخشی از آن بر مبنای کمپین تبلیغاتی شدید رسانهای در غرب و بخشی دیگر بر مبنای دلایل تاریخی و رفتار سیاستمداران و نخبگان روسی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ادراک، برندینگ، تصویرسازی، روسیه، نظام بینالملل، پوتین،
عنوان انگلیسی
Nation Branding Project and Image Building of Russia: Approaches and Achievements
چکیده انگلیسی مقاله
The image of every nation is formed in accordance to the policies of each country, be it domestic and international planning and actions which a nation has done. Nowadays, international image management is a basic principles in statecraft and it is the cause of regional and international influence of nations and it changes the preferences, ideas, identity and culture of countries to internationalization. Also, nation branding increases the attractiveness of a country and makes the country appear as a good country. Russia, with thousands years of history and identity is a good case study. What is the role of the culture, economy, identity, politics and totally nation branding of Russia in world and what kind of direction has it taken? What is Russia’s national image around the world, especially in the West and regional environment? This paper, after some review of theoretical background of nation branding, examines the nation branding and nation image process of Russia with a focus on Russian image in the West.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اکبر ولی زاده |
استادیار گروه مطالعات منطقه ای، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jcep.ut.ac.ir/article_62909_2834b42ea3cbc55fc33d5101c305cb49.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1119/article-1119-428532.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات