این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک، جلد ۲۶، شماره ۱۱۴، صفحات ۹-۲۶

عنوان فارسی نوفه و ارتعاش کابین هواپیما و روش‌های کنترل فعال و غیرفعال
چکیده فارسی مقاله خلبانان به‌دلیل قرار گرفتن در سروصدای زیاد همواره در معرض خطر کم‌شنوایی قرار دارند، لذا میزان نوفه در کابین هواپیما باید در محدوده استاندارد باشد تا هدایت هواپیما در طول عملیات پرواز به‌راحتی میسر گردد. همچنین آسایش صوتی مسافران می­تواند یکی از فاکتورهای کیفی طراحی و ساخت یک هواپیمای مسافربری محسوب شود. از اینرو، کاهش حداکثری نوفه در کابین نیازی اساسی در طراحی و ساخت هواپیماست. در این مقاله، که مروری بر تحقیقات انجام‌شده در این زمینه است، نخست عوامل مؤثر بر ایجاد نوفه و ارتعاش در کابین و سازوکار عملکرد هر یک معرفی می­گردد. سپس روش­های تجربی، تحلیلی و ترکیبی برای شناسایی منابع و مسیرهای انتشار و انتقال نوفه بررسی می­شود. در پایان، روش‌های کنترل فعال و غیرفعال نوفه و نمونه­هایی از کاربرد موفق آن در برخی از هواپیماهای تجاری معرفی می­شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهدی صالحی |
گروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، نجف آباد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد (Islamic azad university of najafabad)

ستار محمدی اسفرجانی | mohammadi esfarjani
دانش آموخته کارشناسی ارشد، گروه مهندسی مکانیک، واحد نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف آباد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد (Islamic azad university of najafabad)


نشانی اینترنتی http://mmep.isme.ir/article_27342_0fe6bbd9ced3209713117ae5f0949c9f.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1251/article-1251-428534.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات