این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۹، شماره ۳۰، صفحات ۲۷-۶۲
عنوان فارسی
تبیین مدل بومی مدیریت مدارس متوسطه استان کرمان )مطالعه موردی شهر کرمان(
چکیده فارسی مقاله
با توجه به جایگاه و اهمیت مدیریت مدارس و نقش آن در مسیر توسعه هر کشور، تحقیق حاضر تلاشی است برایتبیین مدل بومی مدیریت مدارس استان کرمان.در این تحقیق، مولفه های مدل مورد نظر از پیشینه و مبانی نظریموجود استخراج و سپس به تایید 20 نفر از اساتید رشته مدیریت آموزشی رسید.سپس پرسشنامه ای مبتنی بر اینالگوطراحی و نسبت به تعیین روایی سازه )از طریق تحلیل عاملی( و پایایی آن اقدام گردید و در ادامه این پرسشنامه دراختیار 325 نفر از دبیران مدارس متوسطه دولتی )دوره دوم – نظری( شهر کرمان قرار گرفت تا نظر شان را در خصوصوضعیت مدیریت مدارس مشخص نماید.نتایج نشان م یدهد که مدیریت مدارس از نظر 5 مولفه اصلی این مدل شاملکارکردها،دانش،مهارتها،اخلاق حرفه ای و ویژگی های شخصیتی و اخلاقی، تنها در دو بعد اخلاق حرفه ای و ویژگی هایشخصیتی و اخلاقی نمره ای بالاتر از متوسط کسب کرده و در سه بعد دیگر نمره کسب شده پایین تر از میانگین می باشد
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدل، بومی، مدیریت مدارس،
عنوان انگلیسی
model
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مدل,بومی,مدیریت مدارس
نویسندگان مقاله
نجمه حاجی پور عبایی | hajipour abaie
محمود ابوالقاسمی |
محمد قهرمانی |
رضا ساکی |
نشانی اینترنتی
http://www.jiera.ir/article_50107_1dd3729649984717e0fa261e132cdf6f.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-429281.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات