این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۱۳-۲۶
عنوان فارسی
مدیریت کلاس درس برای آموزش دانشجویان بی انگیزه
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: هدف از آموزش پرستاری تربیت دانش آموختگانی است که بتوانند به عنوان عضوی از تیم سلامت در عرصه های مختلف به ارائه خدمات بپردازند. لذا جهت افزایش کیفیت آموزش دانشجویان پرستاری انگیزش نقش اساسی دارد. روش بررسی: مطالعه حاضر مروری یکپارچه از شواهد است که بر اساس روش بروم(Broome، 2000) در طی سه مرحله جستجوی متون، ارزشیابی داد ه ها و تحلیل داد ه ها انجام گردید. پایگاه¬های اطلاعاتی،IranMedex، Magiran، SID، EBSCO، EMBACE، MEDLINE، Irandoc و CINAHL با کلید واژه های مدیریت کلاس درس، سبک های مدیریت کلاسی، روش های تدریس برای دانشجویان، دانشجویان بی انگیزه و Classroom management, unmotivated student، Management Style Classroom ، Instructional Skill مورد جستجو قرار گرفت. از 1464 مقاله و چکیده مقاله به دست آمده، نهایتاً 43 مقاله بر اساس معیارهای ورود بررسی شدند. جهت تحلیل، داده¬های استخراج شده از منابع اولیه پس از مقایسه یک به یک بصورت جمع بندی یکپارچه و واحد، نظم داده، طبقه بندی شده و خلاصه گردیدند. نتایج: چالش ها و راه¬کارهای متعددی در خصوص مدیریت کلاس درس برای تقویت انگیزش دانشجویان وجود دارد که در سه مضمون استفاده از روش های نوین تدریس، بهبود محیط یادگیری و بهبود تعاملات و ارتباطات قرار داده شد. نتیجه گیری: با توجه به افزایش علل بی انگیزگی در دانشجویان پرستاری بایستی در راستای ارتقای مدیریت کلاس درس از سبک های نوین تدریس به ویژه سبک تعامل گرا که می تواند جو مناسبی و با انگیزشی را جهت آموزش و تربیت نیروی کارآمد پرستاری فراهم سازد، استفاده کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدیریت کلاس درس، انگیزش، پرستاری
عنوان انگلیسی
Classroom management for instruction of unmotivated students
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Motivation is essential for increasing the quality of nursing education. This study aims to review published evidence on management of classrooms for unmotivated students. Methods: An integrative review of evidence based on Broom protocol was conducted in three stages; literature search, data evaluation and data analysis. Databases of SID, Magiran, IranMedex, Irandoc, MEDLINE, EMBASE, EBSCO and CINAHL were all searched. The searched key words were classroom management, unmotivated, students, management style in classroom and instructional skill. Of 1464 full texts and abstracts identified 43 articles were chosen based on inclusion criteria. For data analysis, data extracted from primary sources, after comparing one by one, data were integrated, ordered, categorized and summarized. Results: there are variety of challenges and solutions for classroom management to boost students' motivation, which categorized in three themes: use of modern teaching methods, improve the learning environment and improve interaction and communication. Conclusion: A new instructional strategy should be used for the improvement of classroom management to motivate unmotivated students.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شهرزاد غیاثوندیان | sh ghiasvandian
associate professor, school of nursing and midwifery, tehran university of medical sciences, tehran, iran
دانشیار، گروه داخلی و جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
شکوه ورعی | shokoh varaei
assistant professor, school of nursing and midwifery, tehran university of medical sciences, tehran, iran
استادیار، گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
محمد علی یادگاری | mohammad ali yadeghari
phd candidate, school of nursing and midwifery, tehran university of medical sciences, tehran, iran
دانشجوی دکترا ، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
اکبر پوررحیمی | a pourrahimi
msc, faculty of nursing and midwifery, zanjan university of medical sciences, zanjan, iran
مربی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی زنجان، زنجان، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی زنجان (Zanjan university of medical sciences)
علی آقاجانلو | a aghajanloo
phd candidate, school of nursing and midwifery, tehran university of medical sciences, tehran, iran
دانشجوی دکترا، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-785-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/215/article-215-432202.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
مروری
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات