این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۰، شماره ۵، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی رابطه بین میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دردانش آموزان
چکیده فارسی مقاله زمینه و اهداف: هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در دانش آموزان اول متوسطه (دختر) شهرستان کاشان است. روش بررسی: این پژوهش ازلحاظ هدف، کاربردی است و ازنظر روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری شامل 205 نفر از دانش آموزان اول متوسطه (دختر) شهرستان کاشان می‌باشد که در سال تحصیلی 95-94 مشغول به تحصیل بودند و بر اساس جدول مورگان 100 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت انتخاب نمونه‌های موردنظر از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای استفاده‌شده است. ابزارهای پژوهش حاضر شامل پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی پینتریچ می‌باشد. یافته‌ها: برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد بین میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و مؤلفه‌های راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (راهبردهای شناختی و فراشناختی) در سطح آلفای 0/01 رابطه مثبت و معنی‌داری وجود دارد.  (0/01>p). بین میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی با مؤلفه مدیریت منابع و مؤلفه اضطراب امتحان رابطه مثبت و غیر معنی‌دار وجود دارد. (0/05). همچنین نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد بین میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی و باورهای انگیزشی و مؤلفه‌های باورهای انگیزشی (خودکارآمدی، جهت‌گیری هدف و ارزش‌گذاری درونی) در سطح آلفای 0/01 رابطه مثبت و معنی‌داری وجود دارد. (0/01>p). نتیجه‌گیری: این پژوهش پیشنهاد می‌کند حال که شبکه‌های اجتماعی مجازی محیط ما را احاطه کرده ما ابتدا زیرساخت‌ها را برای نشر این ابزارها آماده کرده و با برگزاری دوره‌های کوتاه آموزشی، معلمان و اساتید را در به‌کارگیری رایانه و چگونگی تلفیق برنامه درسی با شبکه اجتماعی آموزش دهیم.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A survey on The Relationship Between The Use of Virtual Social Networks and Self-Regulated learning Strategies on Student
چکیده انگلیسی مقاله Background and Aims: The aim of this study is to investigate the relationship between the use of virtual social networks and self-regulated learning strategies in the junior high school students (girls) in Kashan city. Methods: This is an applied research in terms of purpose and a descriptive correlational study in terms of method. The study population consists of 205 junior high school students (girl) in Kashan city which were studying during 2015-2016. A number of 100 students were chosen as sample according to Morgan table. Cluster sampling method was used to choose samples. Pintrich Self-regulated learning strategies questionnaire was used as research tool. Results: Pierson correlation coefficient was used to analyze data. Pierson correlation coefficient results showed that there is a positive and significant relationship between the variable of virtual social network using rate and Self-regulated learning strategies and components of self-regulated learning strategies (Cognitive and metacognitive strategies) by alpha level 0.01.(P< 0.01). There is a positive and none-significant relationship between virtual social network using rate with Resource management component and component test anxiety (P>0/05). Pierson correlation coefficient results showed that there is a positive and significant relationship between the variable of virtual social network using rate and motivational beliefs  as well as Components of motivational beliefs (self-efficacy, goal orientation and intrinsic value) by alpha level 0.01.(P< 0.01). Conclusions: This study suggests that now the virtual social networks surround our environment, we have to prepare the infrastructure for publishing the tools and by holding short training courses, educate Teachers and professors to apply the computers and how to integrate the curriculum with social networks.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله خدیجه علی آبادی | khadije aliabadi
department of educational technology, faculty of psychology and educativesciences,allamehtabatabai university,tehran,iran
گروه تکنولوژی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

مریم رجبیان ده زیره | maryam rajabiyan dehzireh
department of educational technology, faculty of psychology and educativesciences,allamehtabatabai university,tehran,iran
گروه تکنولوژی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

فریبا درتاج | fariba dortaj
department of educational technology, faculty of psychology and educativesciences,allamehtabatabai university,tehran,iran
گروه تکنولوژی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1431-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده کاربردهای تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات