این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۰، شماره ۵، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی نگرش دانشجویان نسبت به ارزیابی پویای الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله زمینه و اهداف: هدف مطالعهٔ حاضر، بررسی نگرش دانشجویان سال اول رشتهٔ ریاضی نسبت به تأثیر ارزیابی پویای الکترونیکی بر درک آن‌ها از قضایا و اثبات‌های ریاضی است. روش بررسی: بدین منظور، ارزیابی پویا در محیط کامپیوتر طراحی شد و در بین دانشجویان سال اول رشتهٔ ریاضی در دانشکدهٔ ریاضیِ یکی از دانشگاه‌های دولتی شرق کشور اجرا گردید. محتوای ارزیابی در ارتباط با بررسی درک دانشجویان از فرآیند اثبات قضیهٔ ریاضی بود و بازخوردهای آموزشی در این ارزیابی گنجانده شد. جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها با مرتبط ساختن دو رویکرد کمّی و کیفی در قالب روش پژوهش ترکیبی صورت گرفت. تعداد افراد نمونه، 35 نفر می‌باشد که با استفاده از روش نمونه‌گیریِ در دسترس و هدفمند، انتخاب گردیدند. پس از اجرای این ارزیابی برای بررسی نگرش دانشجویان نسبت به تأثیر ارزیابی بر درک آن‌ها، از پرسش‌نامه و مصاحبهٔ نیمه ساختاریافته استفاده گردید. یافته‌ها: بررسی داده‌های به‌دست‌آمده از ابزارهای اندازه‌گیری، بیانگر نگرش مثبت دانشجویان به ارزیابی پویای الکترونیکی است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که اغلب دانشجویان، دریافتِ پیام‌ها و بازخوردها را در طول مسیر ارزیابی بر پیشرفت کار خود و درک اثبات قضیه‌ی موردنظر، مؤثر می‌دانستند. نتیجه‌گیری: لذا به نظر می‌رسد این نوع ارزیابی می‌تواند برای بررسی درک دانشجویان در ریاضیات و حتی دروس دیگر مورداستفادهٔ اساتید در سطح دانشگاه‌ها قرار گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله نگرش دانشجویان، درک اثبات، ارزیابی پویا، ارزیابی الکترونیکی

عنوان انگلیسی Exploring students’ attitudes towards Dynamic E-Assessment
چکیده انگلیسی مقاله Background and Aims: The purpose of this study is to investigate first-year mathematics major students' attitudes towards the effect of dynamic e-assessment on their understanding of mathematical proofs. Methods: A dynamic assessment was designed in a computer environment and undertaken among the first-year mathematics major students at Faculty of Mathematical Sciences of one of the public universities in east of Iran. The assessment was designed to examine students' understanding of mathematical proofs and educational feedback was also included in the assessment. Drawing on the mixed-methods research, data collection and data analysis were done using both quantitative and qualitative approaches. The sample comprised 35 students who were selected using convenience and purposive sampling. Following the completion of the assessment, a questionnaire was completed by students and a semi-structured interview was conducted to investigate students' attitudes towards the effect of assessment on their understanding of mathematical proofs. Results: The results obtained showed that students had positive attitudes towards the dynamic e-assessment. The findings indicated that most of the students believed receiving feedback during the assessment had positive effect on their understanding of mathematical proofs. Conclusion: It seems such assessment could be used more often by lecturers to explore students' understanding of different mathematical concepts, and also in other topics. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فهیمه کلاهدوز | fahimeh kolahdouz
. mathematics education, ferdowsi university of mashhad
گروه ریاضی کاربردی، دانشکده علوم ریاضی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

حسن علم الهدایی | hassan alamolhodaei
. mathematics education, ferdowsi university of mashhad
گروه ریاضی کاربردی، دانشکده علوم ریاضی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

فرزاد رادمهر | farzad radmehr
department of applied mathematics, faculty of mathematical sciences, ferdowsi university of mashhad, mashhad, iran
گروه ریاضی کاربردی، دانشکده علوم ریاضی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

مهدی جباری نوقابی | mehdi jabbari nooghabi
mathematics education, ferdowsi university of mashhad
گروه آمار، دانشکده علوم ریاضی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1476-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پ‍‍ژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات