این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اخلاق در علوم و فناوری، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۱۴-۲۴

عنوان فارسی تأثیر عوامل فردی و سازمانی در اخلاق کاری مدیران بازاریابی با وجود متغیر تعدیل‌گر عدالت سازمانی
چکیده فارسی مقاله زمینه: امروزه توجه به اخلاق کاری از عوامل موفقیت فردی و سازمانی به شمار می‌رود. رعایت اخلاق کاری، موجب ارتقاء جایگاه سازمانی و فردی می‌شود. رعایت اصول نیز در سازمان‌ها که به صورت منشور اخلاقی به کارکنان ارائه می‌شود. باعث بهبود سودآوری سازمانی و بهبود عملکرد فردی می‌شود. روش کار: این تحقیق بر اساس هدف، کاربردی است و از نظر روش جمع‌آوری داده‌ها برای آزمون (فرضیه‌ها یا سؤالات)، از نوع توصیفی ‌ـ‌ از شاخه همبستگی می‌باشد. داده‌های مورد استفاده از 217 نفر از مدیران و سرپرستان بازاریابی در شهر تهران جمع‌آوری شده و الگوی ارائه‌شده با استفاده از آزمون معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفته است. یافته‌ها: یافته‌های تحقیق نشان داد عوامل سازمانی (42/0) و معناداری (01/4) بر اخلاق کاری مدیران بازاریابی تأثیر دارد. همچنین عوامل فردی با تخمین استاندارد (37/0) و معناداری (52/3) بر اخلاق کاری تأثیر مثبت دارد. نتیجه‌گیری: نتایج تحلیل آماری نشان می‌دهد عوامل سازمانی و فردی بر اخلاق کاری مدیران بازاریابی تأثیرگذار است و عوامل سازمانی تأثیر بیشتر از عوامل فردی بر اخلاق کاری مدیران بازاریابی دارد. همچنین عدالت سازمانی نقش تعدیل‌گر یعنی تعدیل اثر میان عوامل را در این رابطه بازی می‌کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اخلاق کاری، عدالت سازمانی، عوامل سازمانی، عوامل فردی

عنوان انگلیسی Effect of Organizational and Personal Factors on Work Ethic of Marketing Managers through Organizational Justice as a Moderating Variable
چکیده انگلیسی مقاله Background: Considering work ethic is a part of personal and organizational success factors. To improve personal and organizational situations; we need to Take observance of work ethic. Due to this observance we have code al ethics. As a matter of code al ethics; we will see organizational profitability and enhance of personal performance. Methods: This research is an applied research which uses questionnaire so we call it descriptive method. Data gathers from 217 persons who work as managers and supervisor of marketing department in Tehran. We test our model through structural equation model by LISREL. Results: Results show organizational factors (0.42) and significant (4.01) effect on work ethic of marketing managers. Personal factors effect on work ethic by standard estimated (0.37) and significant (3.52) Conclusion: conclusions show both organizational and personal factors effect on work ethics of marketing managers but organizational factors are more effective than personal factors on marketing managers.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله منوچهر انصاری |


جواد قربانی |


مسعود شه پرست |


حسین رحمانی یوشانلایی | rahmani یوشانلایی



نشانی اینترنتی http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-112-45&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/574/article-574-433033.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات