این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
اخلاق در علوم و فناوری
، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۳۲-۴۰
عنوان فارسی
ارزیابی عوامل مؤثر بر اخلاق حرفه ای سازمانهای خدماتی
چکیده فارسی مقاله
زمینه: اخلاقی بودن یا نبودن رفتارها و عملکرد میتواند موجب بروز پیامدهای مثبت یا منفی در سطح سازمان گردد. بیتوجهی سازمانها به این نوع رفتارها و عدم رعایت اصول اخلاقی در برخورد با ذینفعان داخلی، میتواند مشکلاتی را برای سازمان ایجاد کند و اعتبار سازمان را تحت تأثیر قرار دهد. لذا آگاهی از وضع موجود رفتار اخلاقی کارکنان و شناسایی عوامل مؤثر بر آنها جهت ارتقای رفتار اخلاقی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. روش: تحقیق حاضر بر حسب هدف کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری دادهها توصیفی از نوع پیمایشی است. جهت گردآوری دادهها از ابزار پرسشنامه بهره گرفته شده است. بر اساس فرمول کوکران 384 نفر از کارکنان سازمانهای امور اقتصادی و دارایی، شهرداریها و بیمارستانهای استان کردستان به شیوه طبقهای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدهاند. یافتهها: اخلاق حرفهای در سازمانهای مورد مطالعه از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و عواملی در سه سطح فرا سازمانی (بیرونی)، سازمانی (درونی) و فردی بر پایین بودن سطح اخلاق حرفهای کارکنان در سازمانهای مورد بررسی مؤثر بوده است. نتیجهگیری: جهت ارتقای اخلاق حرفهای در سازمانهای حرفه مدار توجه به وضعیت اقتصادی کارکنان، عادلانه نمودن توزیع پاداشها و بهبود انگیزش کارکنان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Evolution Factors Impact on Professional Ethics in Service Organization
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Ethical or non ethical behaviors and functions of staff can lead to positive and negative outcome in organization. Organization,s inattension to this behaviors and ethical principles in communicating with customers may result in problems and decrease the legitimate of organization. Therfore,awareness of current ethical behaviors of staffs and identifying effective factors are critical. Methods: This study is applied research and data gathered by using questionnaire. On the basis of kukran formula, 384 people selected from hospitals,municipalities and economic affairs and finance, in Kurdistan province is selected as a sample. Results: Professional ethic has not efficient condition in mentioned organizations. Thre are effective factors that impact on professional ethics of staff in three levels: Meta organizational, organizational and individually. Conclusion: For enhancement of professional ethics in job- oriented organizations, respect to economical condition of staff, fairness in distributing of revenue and promoting staffs, motivation are very important
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فریدون احمدی |
نشانی اینترنتی
http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-112-47&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/574/article-574-433035.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات