این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
دریا فنون، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۳۱-۴۱

عنوان فارسی بررسی میدان ویک بر روی عرشه پرواز یک شناور تریماران مبتنی برانحنای بهینه روسازه
چکیده فارسی مقاله طراحی عرشه پرواز یکی از کلیدی ترین بخش های اصلی در فرایند طراحی شناورهای نظامی می باشد. وجود سازه جلوی عرشه پرواز از محدودیتهای تاثیرگذار بر روی عملکرد نشست و برخاست هلی کوپتر بر روی عرشه اینگونه شناورها است. وجود آشیانه پرواز و یا هر نوع سازه ای دیگر در جلوی عرشه پرواز سبب ورود جریان آشفته به صفحه عرشه پرواز می گردد لذا طراحان کشتی بایستی شکل روسازه شناور را بگونه ای طراحی نمایند که حداقل جریان آشفته بر روی عرشه پرواز وجود داشته باشد. امروزه از تریماران ها برای استفاده در صنایع نظامی با روسازه های غیر معمول مورد توجه قرار گرفته‌اند. از پیچیده ترین مسائل، زاویه بندی روسازه بوده که علاوه بر رعایت الزامات رادارگریزی، باید بهترین ویک بر روی عرشه پرواز را ایجاد نماید. در ابتدا برای انتخاب صحیح‌ترین مدل پیش‌بینی جریان در جریان مغشوش، مدل‌سازی جریان روی یک پله مورد بررسی قرار گرفت. شش تغییر در هندسه پایه داده شد که این هندسه‌ها در جهت کاهش ناحیه چرخش در منطقه فرود هلیکوپتر با یکدیگر مورد بررسی قرار گرفتند و در انتها بهترین هندسه مبتنی بر جریان ویک بر روی عرشه انتخاب شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله روسازه، تریماران، جریان چرخشی، اختلاف فشار، عرشه پرواز،

عنوان انگلیسی Investigation of Trimaran helideck wake field based on superstructure optimized curvature
چکیده انگلیسی مقاله Helideck design is one of the main objects in the naval vessel design process. Despite structural constraints that affect the flight deck of the helicopter takeoff and landing performance is on board these vessels. There's hanger or any other structure in front of the flight deck will cause turbulent flow through to flight deck then the floating topside ship design should be designed that at least there is turbulence on the flight deck. Today, Trimaran for use in military industry with unusual attention Pavements have been. The most complex matters, which is angled topside addition to complying with the requirements of stealth, must create the best one on the flight deck. First, to select the correct flow forecasting model in turbulent flow, flow modeling was evaluated on a staircase. Six basic geometry was changed in the geometry in order to reduce the separation zone and helicopter landing zone were analyzed together finally, the best geometry on the deck of one flow-based product.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله کریم اکبری وکیل ابادی | akbari vakil abadi
استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ره دانشکده مهندسی مکانیک،
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (Imam khomeini naval university of noshahr)

رحیم مالمیر |
مربی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ره دانشکده مهندسی مکانیک
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (Imam khomeini naval university of noshahr)

ابوالفتح عسکریان خوب | askarian khoob
دانشجوی دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشکده مهندسی دریا
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)

عباس حسن آبادی |
کارشناس ارشد کشتی سازی و مدرس دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ره دانشکده مهندسی مکانیک
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (Imam khomeini naval university of noshahr)


نشانی اینترنتی http://ijmt.iranjournals.ir/article_27440_c290187c166bd715a19330b82c90c6d7.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/817/article-817-434638.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات