این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
دریا فنون، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۴۲-۵۲

عنوان فارسی ارزیابی توانمندی روش شبکه متحرک برای تحلیل هیدرودینامیکی شناور پروازی تک پله ای
چکیده فارسی مقاله بکارگیری پله در کف بدنه شناورهای تندرو پروازی می‌تواند منجر به کاهش مقاومت شود. علاوه بر این، با استفاده از پله، کارایی بدنه-های پروازی در آب مواج بهبود خواهد یافت زیرا نیروی لیفت در سرتاسر کف بدنه توزیع شده که می‌تواند منجر به پایداری پورپویزینگ در امواج گردد. در این مقاله، جریان سیال سه بعدی اطراف بدنه پله دار شبیه سازی می‌شود. معادلات حاکم با استفاده از روش حجم محدود در ترکیب روش حجم سیال حل می‌شوند. همچنین، در شبیه سازی ارائه شده، بدنه دارای دو درجه آزادی سینکیج و تریم دینامیکی می‌باشد. بنابراین، یک حلگر اندرکنش دینامیکی جسم و سیال بر اساس روش مش مورفینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طی فرایند حل عددی دامنه محاسباتی ثابت می‌ماند و شبکه‌بندی اطراف بدنه شروع به جابجایی می‌کند. نتایج بدست آمده برای مقاومت، سینکیج و تریم دینامیکی، طول خیس چاین و طول خیس کیل بدنه پله‌دار در سرعت‌های مختلف با نتایج آزمایشگاهی موجود مقایسه و اعتبارسنجی شده‌اند. همچنین، راجع به طول خشک پس از پله و تغییرات زاویه خط اسپری در سرعت‌های مختلف بحث شده است. نتایج بدست آمده بیانگر آن است که مدل عددی ارائه شده را می‌توان برای طراحی بهینه شناورهای پروازی پله‌دار مورداستفاده قرار داد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شبیه‌سازی عددی، شناور پروازی یک‌پله، آب آرام، مش متحرک،

عنوان انگلیسی Capability Evaluation of Morphing Mesh Approach for Hydrodynamic Analysis of One stepped planing craft
چکیده انگلیسی مقاله Implementation of bottom step in high speed planing hulls can lead to resistance reduction. Moreover, by using step, rough water performance of planing hulls will improve because the lift force is distributed over the hull bottom which can lead to porpoising stability in waves. In this paper, three dimensional fluid flows around a stepped hull is simulated. The governing equations is solved by finite volume method in conjunction with volume of fluid. Free surface flow and the complexity related to the flow separation from step have been thoroughly investigated. Moreover, in the presented simulation, hull has two degrees of freedom in sinkage and dynamic trim. Therefore, dynamic fluid-body interaction (DFBI) solver based on the mesh morphing approach is utilized. In process of numerical solution, computational domain is fixed and the mesh around the hull is moved. The obtained results for the resistance, dynamic trim and sinkage, Chine wetted length and keel wetted length of stepped hull, at different velocities, have been compared and validated against available experimental data. Also, dry length after step and stagnation line variations in various velocities is discussed. The obtained results indicate that the proposed numerical model can be used for optimal design of stepped hulls.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عباس دشتی منش |
استادیار مهندسی دریا، دانشکده مهندسی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)

رضا خسروانی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی دریا، دانشکده مهندسی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)

احمدرضا کهنسال |
استادیار مهندسی دریا، دانشکده مهندسی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)


نشانی اینترنتی http://ijmt.iranjournals.ir/article_27441_f0f9055ffa83a19f7b171f74836a14b9.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/817/article-817-434639.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات