این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۲۹، شماره ۴، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی ارائه الگوی اجرای استراتژی درشرکت های آب و فاضلاب
چکیده فارسی مقاله چکیده اجرای موفقیت آمیز استراتژی برای سازمان مزیت رقابتی مهمی ایجاد می کند . تجارب عملی و تحقیقات دانشگاهی نشان می دهد که اجرای استراتژی بر عملکرد و اثر بخشی سازمان تاثیر فراوانی دارد و عامل اساسی در موفقیت کسب وکار یا سازمان است لذا بدون رویکردی مدون و دقیق درمورد اجرا،اهداف استراتژیک محقق نخواهد شد . این پژوهش ضمن تاکید بر کار آمدی رویکردهای مبتنی بر توانمند سازی سازمان از طریق تمرکز بر اجرای استراتژی، با شناسایی عوامل اجرای استراتژی در شرکت آب و فاضلاب استان تهران با استفاده از دیدگاه های خبرگان به توسعه الگویی برای اجرای استراتژی در شرکت پرداخته است زیرا وجود الگویی مناسب و قابل اتکا جهت اجرایی کردن استراتژی ها ودستیابی به اهداف تعیین شده درسازمان ها و بالاخص در سازمان های ایرانی ضرورتی اجتناب ناپذیر است . این تحقیق براساس نتیجه، توسعه‌ای؛ بر اساس هدف، تبیینی- توصیفی؛ بر اساس نوع داده، کیفی است واستراتژی تحقیق گرندد تئوری است. تحلیل نتایج بدست آمده از مراحل کدگذاری باز ، محوری و انتخابی نشان دادکه ؛ همسوسازی عناصر سازمانی و تدوین برنامه عملیاتی به عنوان دومقوله اصلی مدل نهایی و مقوله همسوسازی عوامل ساختاری رفتاری(عوامل زمینه ای درون سازمانی ) باچهار مولفه ،مقوله همسوسازی کارکردها (عوامل فرایندی) با چهار مولفه ومقوله تناسب با عوامل محیطی(عوامل زمینه ای برون سازمانی) با سه مولفه  نیز به عنوان سه زیرمقوله  و 11 مولفه مقوله اصلی همسوسازی عناصر سازمانی درکنار 8 مولفه مقوله اصلی تدوین برنامه عملیاتی(عوامل محتوایی) که رابطه تقدم وتاخر دارند، جمعا به عنوان 19 مولفه اجرای استراتژی تبیین شدند که با توجه به نظر خبرگان درخصوص روابط حاکم بر آنها ،به عنوان مدل مناسب اجرای استراتژی شرکت آب و فاضلاب استان تهران تائید گردید .
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Provide an Strategy Implementation model in the Water and Wastewater companies (Case Study: Tehran Province Water and Wastewater Company)
چکیده انگلیسی مقاله Abstract Successful implementation of the strategy provides an important competitive advantage for the organization. Practical experience and research show that implementation on the performance and effectiveness of organizations have great influence And is a critical factor in success of business or organization . Therefore, without a systematic and detailed approach on the implementation, strategic goals can not be achieved. This study emphasized the efficacy of approaches based on organization empowerment By focusing on strategy execution,   Identification of strategy execution factors in Tehran Province Water and Wastewater Company Using the insights of experts to develop a model for implementing the company's strategies. Because the availability of native and reliable model to implement strategies And achieve the goals set in the organization, especially in Iranian organizations is an inevitable necessity. This research is based on the result, developmental, based on objective, descriptive- explanatory, based on the type of data qualitative . The strategy of the research on the method of qualitative is the Grounded Theory . Analysis of the results of Steps Grounded Theory showed that the alignment of organizational elements and the operational programs are the two main categories of final model and the alignment of  structural - behavioral factors(inter organizational Contextual factors) with four components: organizational structure, organizational culture, leadership and communication, alignment of Functions(process factors) with four components: human resources, financial management, knowledge management and, systems and processes (IT),And proportionality with environmental factors (extra organizational Contextual factors) with three components: outreach strategies, laws or governmental regulations, political , social, economic factors as well as three sub-categories and 11 components align organizational elements along with eight components of the operational programs category(Content factors) that related to the transposition of article together as 19 components were identified effective implementation of strategies, as an appropriate model for the implementation of strategy was confirmed in Tehran province water and wastewater company
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله احمدعلی امینی | ahmadali amini
west tehran water and wastewater company
شرکت آب و فاضلاب غرب تهران

سیدمحمد اعرابی | seyedmohammad aarabi
allameh tabatabai university
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-2406-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات