این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
، جلد ۷، شماره ۲۳، صفحات ۲۰۵-۲۲۶
عنوان فارسی
مقایسۀ هوش اخلاقی و مؤلفههای آن در دانشجویان متقلّب و غیر متقلّب آموزشی
چکیده فارسی مقاله
هدف:
این تحقیق با هدف مقایسۀ هوش اخلاقی و مؤلفههای آن در دانشجویان متقلّب و غیر متقلّب آموزشی دانشگاه ارومیه انجام شده است.
روش:
روش پژوهش حاضر، توصیفی از نوع علّی- مقایسهای بود. جامعۀ مورد مطالعۀ پژوهش، شامل کلیۀ دانشجویان متقلّب دارای حکم انضباطی از سوی کمیتۀ انضباطی بود که در بازۀ زمانی 95-1392 این حکم را دریافت کرده بودند. برای نیل به هدف، 20 دانشجوی متقلّب و 20 دانشجوی غیر متقلّب با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات، از پرسشنامۀ هوش اخلاقی لینک و کیل استفاده شد.
یافتهها:
نتایج نشان داد هوش اخلاقی و مؤلفههای درستکاری، مسئولیتپذیریی و بخشش دانشجویان متقلّب کمتر از دانشجویان غیر متقلّب است؛ ولی در مؤلفۀ دلسوزی تفاوت معناداری به دست نیامد.
نتیجهگیری:
تقویت باورهای اخلاقی دانشجویان میتواند موجب تقویت سیاستگذاریهای کلان در ساختار دانشگاهی برای جلوگیری از گسترش تقلّب شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تقلّب، هوش اخلاقی،
عنوان انگلیسی
مقایسۀ هوش اخلاقی و مؤلفههای آن در دانشجویان متقلّب و غیر متقلّب آموزشی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تقلّب,هوش اخلاقی
نویسندگان مقاله
نفیسه بختیاری |
کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی، دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
اسماعیل سلیمانی |
دکترای تخصصی روان شناسی، استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
نشانی اینترنتی
http://ciu.nahad.ir/article_440_cd8a14195bce3efcf6abe497dc8c02ff.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-435572.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات