این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
متن پژوهی ادبی، جلد ۸، شماره ۲۰، صفحات ۱۵۳-۱۶۸

عنوان فارسی چرا تعلیم و تربیت انتقادی ؟
چکیده فارسی مقاله تعلیم و تربیت انتقادی ابزار و روش آزمودن و تلاش از جهت تغییر ساختارهای مدارس است که منجر به نا عدالتی می گردند. ابزاری فرهنگی - - سیاسی است که مفهوم تفاوت های انسانی بویژه موارد مربوط به نژاد، جنسیت و طبقه را جدی تلقی می کند. تعلیم و تربیت انتقادی درصدد رهایی ستمدیدگان و اتحاد افراد از طریق یک زبان مشترک نقد، تلاش ، امید به منظور پایان دادن به انواع مختلف رنجهای بشری می باشد. از طریق تعلیم و تربیت انتقادی کلاسی جایی برای ارائه اطلاعات بوسیله معلمان و مصرف آن از طریق دانش آموزان نیست بلکه مکانی است برای تولید دانشی جدید که ریشه در اعمال دانش اموز دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی why a critical pedagogy? what is critical pedagogy?
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اکرم بهرامی |
هیئت علمی دانشگاه علامه طباططبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://ltr.atu.ac.ir/article_6420_357abe9afd32370581178c32d401a739.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1046/article-1046-436020.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات