این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
متن پژوهی ادبی
، جلد ۷، شماره ۱۸، صفحات ۶۴-۸۵
عنوان فارسی
مطالعه تطبیقی ازمون انگلیسی گفتاری و مصاحبه ی IELETS
چکیده فارسی مقاله
هدف از انجام این پژوهش مقایسه میزان اصلیت و واقع گرایی بخش مصاحبه امتحان بین المللی سنجش توانایی زبان انگلیسی دانشجویان غیر انکلیی زبان می باشد . این امتحان بین المللی عبارتند از : تافل و آیلتس براساس تعاریف ارائه شده از مفهوم املیت و واقح گرایی آزمون در بکمن و پالمر این نتیجه گرفته می شود که بخشی مصاحبه امتحان آیلتسی از میزان اصلیت بیشتری برخوردار است . این کار به دو صورت انجام گرفته است : ا. با مقایسه ویژگیهای این مصاحبه بر اساس چهارچوب ارائه شده توسط بکمن و پالمر . با جمع اوری نظرخواهی از تعدادی از دانشجویان رشته زبان انگلیسی دانشگاه علامه طباطبائی که در این دو مصاحبه شرکت می کنند و اعلام می دارند که مصاحبه امتحان IELETSاز اصلیت و واقع گرایی بیشتری برخوردار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Comparative Study Between the Test of Spoken English (TSE) and the IEL TS Interview with Respect to their Authenticity
چکیده انگلیسی مقاله
This study is an attempt to investigate the nature of authenticity in two interviews: the interview section of the TOEFL (TSE) and the speaking module of the IELTS. After defining the term authenticity based on Bachman (1990), and Bachman and Palmer (1996) it is argued that the H:LTS interview is a more authentic test than the TSE. This is done in two ways. First, by using Bachman and Palmer's framework of test task characteristics, it is demonstrated that the IELTS interview test tasks arc more similar to the features of target language use contexts. Second, by collecting data from a number of participants who took both tests, it is found that the IEL TS interview replicates real life performance more than the TSE.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ساسان بالغی زاده |
هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://ltr.atu.ac.ir/article_6409_7aa9059fbd87266b858c72194ad3914f.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1046/article-1046-436043.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات