این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
متن پژوهی ادبی
، جلد ۶، شماره ۱۶، صفحات ۱۴۳-۱۵۴
عنوان فارسی
اموزش بررسی امکانات در زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
چکیده فارسی مقاله
در دهه گذشته ، روش های نوینی در یادگری زبان خارجی و یا زبان دوم بخصوص زبان انگلیسی توسعه یافته است و در این زمینه تحقیقات نشان داده اند که از طریق زبان فراگیر باید توانایی صحبت کردن ، بیان افکار و فهمیدن عقاید دیگران را بدست بیاورد . به نظر می رسد که روش آموزس متداول در ایران تمایل به سمت آن چیزی که فریری ((آموزش بانکی )) می نامد پیدا کرده امت . این تحقیق بر آن شد که فلسغه آموزش فریری به نام آموزش نقادانه را در کلاس های زبان خارجی دانشگاه با توجه به زمینه هاو فرهنگی ، اجتماعی ، اسلامی و ایرانی دانشجویان به کار برد. به عبارت دیگر ، این بررسی نشان داد که چکونه یادگیری زبان انکلیس از طریق روش فوق توانایی دانشجویان زبان خارجی را چه ازنظر اجتماعی و چه ار نظر زبان افزایش داده است . بررسی این روش تدریس با استفاده ار روش های گیفی تشریحی ، عواملی را که شرکت کنندگان جهت یادگیری و تدریس مفید لازم می دانستند مشخص کرده است . نتایج این تحقیق نشان داده است که مدرسان به عنوان (( خردمندان تغییر گرا ))توانایی صحبت بر اساس گفتمان نقادانه را در دانئجویان افزایش داده اند . علاوه بر این ، استفاده صحیح و واقعی زبان انگلیسی ، از طریق خواندن ، نوشتن ، شنیدن ، صحبت کردن دانشجویان را در راستای ساختن معنی کمک زیادی کرده است .
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Pedagogy of Possibility for EFL: Rewriting Paulo Freire's Humanization Process in an Islamic Context
چکیده انگلیسی مقاله
In the last decade, new trends have been developed in the study of foreign/second language learning, especially English. In this respect research has shown that language should give learners the power to talk, to express their thoughts and to understand a variety of different perspectives. The present research was an attempt to implement Freire's philosophy of teaching, that is critical pedagogy, in EFL university classrooms with respect to students' Iranian-Islamic socio-cultural backgrounds. In other words, this study explored how learning English socially and linguistically empowered foreign language learners. An examination of this teaching methodology using interpretive qualitative methods uncovered the elements participants considered essential for efficient learning and teaching. Results of the study reveal that teachers as "transformative intellectuals" empowered student voice and developed critical dialogue. Furthermore, through the authentic use of language, the act of reading, writing, listening, and speaking helped students to construct meaning freely.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
آذین رحیمی |
هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://ltr.atu.ac.ir/article_6338_133fdddf6befdf48702f10a4bb74c534.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1046/article-1046-436064.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات