این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
هوش محاسباتی در مهندسی برق
، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۱-۱۲
عنوان فارسی
مدیریت توان اکتیو و راکتیو شبکه توزیع هوشمند با استفاده از خودروهای الکتریکی بهصورت مسئلۀ خطی آمیخته با اعداد صحیح
چکیده فارسی مقاله
خودروهای الکتریکی (EVs) ازجمله بارهای جدید روبهرشد در شبکههای توزیع هستند. افزایش تعداد خودروهای الکتریکی در شبکه توزیع به افزایش تقاضای انرژی شبکه منجر میشود. در صورت نبود مدیریت بر الگوی دریافت انرژی آنها از شبکه، ممکن است ولتاژ باسها و بارگذاری خطوط از محدوده مجاز خود خارج شوند. همچنین برای شارژ و دشارژکردن باتری خودروها در زمان اتصال به شبکه، از ادوات الکترونیک قدرت با عنوان شارژر استفاده میشود. شارژر بهصورت یکطرفه و دوطرفه قادرند انرژی را بین شبکه و باتری رد و بدل کنند. مدل دوطرفه قادر است در چهار ناحیه کاری مختصات PQ فعالیت کند. بنابراین در این مقاله مدیریت توان اکتیو و راکتیو در شبکه توزیع هوشمند با استفاده از خودروهای الکتریکی بهصورت بهینهسازی غیرخطی مدل میشود. سپس با استفاده از روشهای خاص خطیسازی معادلات غیرخطی، مسئله یادشده بهصورت مسئله خطی آمیخته با اعداد صحیح (MILP) مبدل میشود تا امکان دستیابی به بهینهسازی مطلق با استفاده از موتور حل مرسوم GAMS فراهم شود. این مسئله بر روی شبکه تست 33 باسه اجرا شده است و نتایج عددی نشاندهنده توانمندی روش ارائهشده برای مدیریت توان اکتیو و راکتیو بهینه هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Active and Reactive Power Management of Smart Distribution Network Using Electric Vehicles as Mixed Integer Linear Programming Problem
چکیده انگلیسی مقاله
Electric vehicles (EVs) are new and growing loads in distribution networks. Increasing number of electric vehicles in a distribution network causes increase of electricity energy demand. Therefore, in the absence of any energy consumption management, some distribution system operation constraints (e.g. bus voltage magnitude) may be violated. Power electronic devices used for charging and discharging the batteries, are usually called chargers. The charger could be unidirectional (transfer the energy from network to the battery) or bidirectional. Bidirectional chargers work in four areas of PQ power plane. In this paper, firstly, the active and reactive power management of smart distribution network using electric vehicles as non-linear problem is presented. Then, the problem is converted to mixed integer linear programming (MILP) problem using specific linearization method and is solved by GAMS package. The proposed scheme has been tested on the 33-bus distribution network and its performance and capability have been evaluated by simulation results.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ساسان پیروزی |
دانشکده مهندسی برق و الکترونیک ـ دانشگاه صنعتی شیراز ـ شیراز ـ ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی شیراز (Shiraz university of technology)
جمشید آقایی |
دانشکده مهندسی برق و الکترونیک ـ دانشگاه صنعتی شیراز ـ شیراز ـ ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی شیراز (Shiraz university of technology)
نشانی اینترنتی
http://isee.ui.ac.ir/article_21703_33625d0919ad41d890426c4d8d4d0949.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1306/article-1306-437577.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات