این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۱۹، شماره ۷۱، صفحات ۱۲۹-۱۵۷
عنوان فارسی
نقش تلویزیون در فرایند جهانی محلی شدن (ارائه مدلی در نحوه انعکاس واقعیت از دریچه تلویزیون)
چکیده فارسی مقاله
دنیای امروز، تغییرات و تحولات عمیقی را شاهد است که همه آنها در حوزههای عملکردی هویت، مرز، مفهوم جغرافیا (مکان) و زمان قابل درکاند. هویتها چندپاره شده، مرزها را درنوردیده و مکان و زمان به هم فشرده شدهاند. در این رهگذر تلویزیون یکی از عوامل مؤثر در بروز این تغییرات است. در برخورد با چنین وضعیتی و برای درک مختصات تلویزیون جهانی، مقاله حاضر، نقطه عزیمت خود را بر پایه یک برساخته نظری با عنوان «مدل ریف» قرار داده و کوشیده است چشماندازی از نحوه فعالیت و نقش تلویزیونهای محلی و جهانی در عصر جهانی شدن ارائه داده و نتایج را از طریق روش مصاحبه با 20 نفر از صاحبنظران و پژوهشگران حوزه ارتباطات در میان بگذارد. «ریف» مخفف همنشینی چهار کلمه واقعیت، هویت، قدرت و فراواقعیت است. این مقاله با واکاوی در نسبت میان تلویزیون و مفاهیم یاد شده، مؤلفههای تلویزیونهای جهانی محلی را در قالب مدل ابداعی و پیشنهادی، به نام لوزی کارکرد تلویزیونهای جهانی محلی (مدل ریف) بررسی کرده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Role of Television in the Worldwide Localization Trend A Model for Representation of Reality in TV
چکیده انگلیسی مقاله
Today's world is witnessing transformational changes and developments, all of which understandable in the pragmatic contexts of identity, border, geography (location) and time. Identities are fragmented, borders are transgressed, locations and time are squeezed together. To give an understanding of global TV coordinates, the present article takes its point of departure in a theoretical construct named "RIPH" model and tries to depict a picture of local and global television's role at the era of globalization and, finally, shares the results with 20 Communications researchers and scholars for consultation. "RIPH" stands for the initials of the four words, Reality, Identity, Power and Hyper reality. The article examines television in terms of the abovementioned concepts, and studies local and global television components in terms of the proposed model, i.e. Lozenge of local TVs Functions (RIPH model).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین ذوالقدر |
دانشجوی دکترای جامعه شناسی، پژوهشگر معاونت رسانه مجازی سازمان صداوسیما
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_23404_0bdb4595f43d8e6c9c029d2501bccfe8.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-437755.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات