این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۱۹، شماره ۶۹، صفحات ۹-۳۸

عنوان فارسی رسانه و توسعه مشارکت بخش خصوصی در ورزش کشور
چکیده فارسی مقاله هدف از مقاله حاضر، تبیین کارکردهای رسانه‌های جمعی به منظور تسهیل مسیر توسعه مشارکت بخش خصوصی در ورزش است. از آنجا که موانع بسیاری بر سر راه خصوصی‌سازی ورزش در کشور ما وجود دارند، هر گونه تدبیر هوشمندانه به منظور غلبه بر موانع فراروی خصوصی‌سازی ورزش، نیازمند فراهم آمدن تصویری مطابق با واقع از موانع است. در این مقاله، ابتدا با استفاده از مطالعات تطبیقی و انجام مصاحبه‌های عمیق با نخبگان، موانع و مؤلفه‌های فراروی خصوصی‌سازی ورزش در قالب چهار مانع اصلی و 40 مؤلفه فرعی شناسایی شده‌اند. موانع اصلی فراروی خصوصی‌سازی ورزش بر اساس یافته‌های تحقیق به ترتیب عبارتند از: موانع مدیریتی، اجتماعی ـ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ـ حقوقی. در نهایت نیز نقش و کارکرد رسانه‌های جمعی به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادها در زمینه توسعه مشارکت بخش خصوصی، در قالب چهار کارکرد اجتماعی، اطلاعاتی، فراغتی و احساسی تبیین شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله خصوصی‌سازی ورزش، بخش خصوصی، رسانه‌های جمعی، کارکرد رسانه،

عنوان انگلیسی Media and Enhancement of Private Sector Participation in Sports Sector
چکیده انگلیسی مقاله The present article aims to shed lights on mass media functions regarding facilitation of private sector participation in the country's sports sector. Since there are various obstacles to privatization of sports in Iran, any prudent measures to tackle such impediments require a realistic picture of the existing problems. Using comparative studies and deep interviews with elites, the article identifies four main types and forty sub-components of barriers impeding privatization of sport sector in Iran. According to the research findings, the main obstacles blocking privatization of sports sector in Iran are as following: managerial, social- cultural, political-legal and economic obstacles. Finally, the role and function of mass media as one of the most important institutions working for enhancement of private sector participation has been examined at four levels of society, information, recreation and feeling.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مجتبی امیری |
دکترای مدیریت، استادیار دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

شهرزاد نیری |
دانشجوی دکترای مدیریت رسانه، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

مرجان صفاری |
دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

فاطمه دلبری راغب | delbari ragheb
کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://cr.iribresearch.ir/article_23338_66f34d46f7c21afb2558185ff59c88c3.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-437765.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات