این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۱۹، شماره ۶۹، صفحات ۷۱-۱۰۰
عنوان فارسی
نقش تلویزیون در همگانی شدن فوتبال در ایران
چکیده فارسی مقاله
مقاله حاضر، به بررسی رابطه تلویزیون و فوتبال و نقش این رسانه در همگانی شدن ورزش فوتبال در ایران میپردازد. با توجه به همگانی، رسانهای و بویژه، تلویزیونی شدن فوتبال در ایران، پژوهش پیش رو با این هدف انجام شده است که تلویزیون در کشور ما چرا و چگونه مخاطبان و بینندگان فوتبال را جذب میکند؟ برای دستیابی به این هدف، پژوهشگران با رویکرد ترکیبی کیفی و کمّی علاوه بر مطالعه منابع و کتابهای موجود، از پژوهشها و گزارشهای پیمایشی، بویژه نظرسنجیهای جدید مرکز تحقیقات صداوسیما، استفاده کردند. یافتههای پژوهش بیانگر آن است که رسانهای و به ویژه تلویزیونی شدن فوتبال موجب فراگیر شدن آن در سطح جامعه ما شده است. بر این اساس هم مردم علاقهمند و پیگیر برنامههای فوتبال تلویزیون شده اند و هم این رسانه سعی کرده و توانسته است مخاطبان متعدد و متفاوتی را در این زمینه جذب کند. نتایج نظرسنجیها نیز نشان میدهد، بیشتر مخاطبان برنامههای ورزشی تلویزیون، علاقهمندان به تماشای ورزش فوتبال هستند و در مجموع، از این نوع برنامهها رضایت دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Role of TV in Popularization of Football in Iran
چکیده انگلیسی مقاله
The present article aims to examine the relationship between television and football in Iran. It seeks, further, to study the role of the media in popularization of football in Iranian society. Given the current process of popularization of football in Iran, the study, in fact, aims to reveal why and how television attracts football fans and what role this media plays in this significant process. In the present enquiry the researchers adopted both qualitative and quantitative approaches including descriptive methodologies and surveys in IRIB Reseach Center. Research findings indicate that media, television in particular, is the main factor behind popularization of this sport in Iranian society. Thus, people have become interested in TV football programs, and television has tried and been able to attract audience from various walks of life. The survey findings, further, show that much of the audience watching TV sports programs is, in fact, football fans, and is, therefore, satisfied with the contents of such programs
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی عنایتی |
پژوهشگر مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما
محمد خانی ملکوه | khani ملکوه
کارشناس ارشد تحقیق در ارتباطات، پژوهشگر مرکز تحقیقات
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_23357_77b88280f2b5b97bde9d465061dae93f.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-437768.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات