این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۱۹، شماره ۶۹، صفحات ۱۱۹-۱۳۴
عنوان فارسی
رسانه ملی و توسعه ورزش همگانی
چکیده فارسی مقاله
امروزه، اغلب کشورهای پیشرفته جهان در برنامهریزی برای سازماندهی ورزش همگانی کشور خود با دیگر کشورها رقابت دارند و پیوسته در حال ارائه برنامههای خلاق برای رشد این ورزش هستند. هدف اصلی پژوهش حاضر پاسخ به این پرسش است که آیا رسانه ملی در توسعه ورزش همگانی در جامعه مؤثر است یا خیر؟ آیا رسانه ملی میتواند افکار عمومی مردم را در مورد ورزش همگانی تحت تأثیر قرار دهد؟ روش تحقیق در این پژوهش، از نوع پیمایشی و علیـ مقایسهای است. به دلیل فقدان ابزاری دقیق و معتبر برای اندازهگیری نقش رسانه ملی در توسعه ورزش همگانی، از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. این پرسشنامه شامل 30 سؤال است که در سه عامل مؤلفههای ورزشی، منابع مالی و منابع انسانی مطرح شدهاند. یافتههای این پژوهش نشان داد که بین رسانه ملی و توسعه ورزش همگانی در هر سه عامل مؤلفههای ورزشی، منابع مالی و منابع انسانی تفاوت معناداری وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
National Media and Popularizing Sports
چکیده انگلیسی مقاله
Today most developed countries across the world compete with each other in terms of planning and organizing popular sports and are busy offering creative programs to boost this type of sport. The present study aims to tackle the following questions: does National Media play an effective role in development of popular sports in the society? Can National Media influence public opinion with regard to popular sports? The research methodology contains a range of approaches including a survey, comparison and explanation. Due to lack of precise and valid tools to measure the role of National Media in developing public sports, a researcher-made questionnaire was employed in the study. The questionnaire consists of 30 items at three levels: sports components, financial resources and human resources. Research findings indicate that there is a significant relationship between National Media and development of public sports at all three aforementioned levels.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مجتبی ظریفی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
کریم داودی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_23359_9b6a71c9515e3f63806d3ea5bd30769a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-437770.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات