این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۱۹، شماره ۶۹، صفحات ۱۳۵-۱۵۵

عنوان فارسی تحلیل محتوای برنامه‌های ورزشی شبکه‌های تلویزیونی کشور با رویکرد ورزش بانوان
چکیده فارسی مقاله هدف از این پژوهش، بررسی تحلیلی برنامه‌های ورزشی شبکه‌های تلویزیون جمهوری اسلامی ایران از نظر شکلی و محتوایی با تأکید بر ورزش بانوان است و سعی شده تصویری جامع از شیوه پرداختن به ورزش بانوان در تلویزیون ایران مورد بررسی قرار گیرد. در این پژوهش روش تحقیق، توصیفی، نوع تحقیق کاربردی و روش اجرا تحلیل محتوا می‌باشد. برنامه‌های ورزشی شبکه‌های یک، دو، سه، پنج و خبر به صورت تصادفی انتخاب و در مجموع برنامه‌های هر شبکه به مدت سه هفته مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهد، سهم بانوان از مدت زمان نمایش برنامه‌ها 3/3درصد و در مقابل برای آقایان 3/84درصد می‌باشد، بانوان در 23 و آقایان در 44 رشته ورزشی در تلویزیون نمایش داده شده‌اند. طی اجرای این تحقیق هیچ گونه مسابقه ورزشی زنده مربوط به بانوان نمایش داده نشده است. مؤلفه قهرمانی با بیشترین مدت زمان نمایش رتبه اول و در رتبه‌های بعدی مؤلفه همگانی ـ تفریحی، حرفه‌ای و تربیتی قرار دارند.      
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Content Analysis of TV Women Sports Programs
چکیده انگلیسی مقاله This article aims to carry out an analysis on both form and content of television women sports programs. It tries to give a conclusive picture of the way television addresses women sports in Iran. This applied research uses content analysis plus description to obtain its findings. Sports programs of Channel One, Two, Three, Five and News Channel were randomly selected within a time table of three weeks. Research findings indicate that 3.3 percent of the programs belong to women sports while this amount is 84.3 percent for men; women were active in 23 sports while men played in 44 sports. During the time this research was being carried out no sports match belonging to women was not shown live on these channels. As for women sports components, championship stands at top in terms of time being allocated, and public-recreational, professional and educational sports stand next respectively.    
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عبدالله کرمی |
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)

حمید قاسمی |
دکترای مدیریت ورزشی، استادیار دانشگاه پیام نور و کارشناس رسانه های ورزشی

داود نعمتی انارکی | nemati anaraki
عضوهیئت علمی دانشگاه صداوسیما مدیر کل روابط عمومی صداوسیما


نشانی اینترنتی http://cr.iribresearch.ir/article_23360_d5260aa2ec71b53b8de0544b7512d9b2.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-437771.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات