این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
آب و فاضلاب، جلد ۲۸، شماره ۵، صفحات ۱۰۶-۱۱۷

عنوان فارسی اثربخشی استقرار سیستم مدیریت کیفیت در شرکت‌های دریافت کننده گواهینامه ایزو (مطالعه موردی: شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو در استان اصفهان)
چکیده فارسی مقاله ارتقاء کیفیت کالا و خدمات شرط لازم و ضروری برای بقا و حضور سازمان‌های مختلف در بازار و رقابت جهانی است. سیستم مدیریت کیفیت ایزو در بر گیرنده الزاماتی برای ایجاد، استقرار، اجرا و برقرار نگهداشتن سیستم مدیریت کیفیت است. هدف از انجام این پژوهش بررسی اثربخشی استقرار سیستم مدیریت کیفیت در تعدادی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در استان اصفهان است که گواهینامه ایزو دریافت کرده‌اند. به این منظور پس از بررسی مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش، پرسشنامه تحقیق طراحی و نسبت به جمع‌آوری اطلاعات از جامعه آماری که متشکل از مدیران شرکت‌های موردنظر است، اقدام شد. نتایج نشان داد که به‌طور کلی در شرکت‌های مذکور، اهداف مورد نظر سیستم مدیریت کیفیت پس از اخذ گواهینامه ایزو محقق نشده است. یافته‌ها نشان می‌دهد که عدم شناخت توانمندی‌های نیروی انسانی در پیاده‌سازی سیستم مدیریت کیفیت و کمبود نیروی کارآمد، عدم کنترل و نظارت مستمر، انحصاری بودن خدمات و عدم وجود شرایط رقابتی، عدم اعتقاد مدیران ارشد به مفید بودن سیستم مدیریت کیفیت و همچنین عدم حمایت کافی از سیستم مدیریت کیفیت و اکتفا به فرایندهای نه چندان رضایت‌بخش گذشته، زمینه را برای عدم اثربخشی سیستم مدیریت کیفیت فراهم آورده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Study the Effectiveness of Implementing Quality Management System In the Corporations Won the ISO Certificate (Case Study: The Ministry of Energy’s Subsidiaries in Isfahan)
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays most organizations have found that improving the quality of goods and services is the necessary condition to attend and survive in the market and in universal competition. ISO quality management system encompasses requirements for creating, deploying, implementing and maintaining quality management system. The purpose of this research is to investigate the effectiveness of implementing quality management system in some ministry of energy's subsidiaries in Isfahan province to whom the ISO certificate is given. In order to do that, the research questionnaire was made and data was collected from statistical society containing managers of subsidiaries. The results show that in the above mentioned subsidiaries, after receiving ISO certificate, the desired goals of the quality management system has not been fulfilled generally. The results indicate that lack of knowledge about the capabilities of human resources in implementing the quality management system and lack of efficient staff, lack of continuous control and supervision, exclusiveness of the services and lack of competing conditions, lack of trust among senior managers about the usefulness of quality management system and also lack of sufficient support and relying on dissatisfactory old processes has paved the way for inefficiency of quality management system.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حمیدرضا بهرامی |
استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی نراق (Islamic azad university of naragh)

مریم کریمی |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی نراق (Islamic azad university of naragh)


نشانی اینترنتی http://www.wwjournal.ir/article_48470_ad468e719109b5b42eeae3ebf818f5d2.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/549/article-549-439255.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات