این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 8 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۲۹۹-۳۱۸
عنوان فارسی
رابطه شبکه های اجتماعی بر عملکرد کسب و کارهای زنان با نقش میانجی هوشیاری کارآفرینانه و تبعیض جنسیتی
چکیده فارسی مقاله
چکیده پژوهش حاضر که از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش جمعآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی است به بررسی رابطه شبکههای اجتماعی بر عملکرد کسبوکارهای زنان با نقش میانجی هوشیاری کارآفرینانه و تبعیض جنسیتی پرداخته است. جامعه آماری پژوهش دربرگیرنده 148 نفر از زنان صاحب کسب وکار در سیزدهمین همایش توسعه کارآفرینی زنان ایرانی بودند که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفی ساده 106 نفر حجم نمونه درنظر گرفته شده است. دادههای لازم از طریق پرسشنامه جمعآوری شده است. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد که به این منظور نرمافزاری آماری PLS Smart بکار گرفته شده. نتایج پژوهش بیانگر رابطه معناداری بین شبکههای اجتماعی بر عملکرد کسبوکارهای زنان با نقش میانجی هوشیاری کارآفرینانه و تبعیض جنسیتی میباشد. همچنین شبکه اجتماعی و تبعیض جنسیتی و هوشیاری کارآفرینانه بر عملکرد کسبوکارهای زنان رابطه معناداری دارد. با توجه به رابطه شبکههای اجتماعی بر عملکرد کسبوکارهای زنان میتوان بیان کرد که ارتباطات گسترده و موثر زنان از طریق شبکههای اجتماعی میتواند به عملکرد بهتر آنها در زمینه کسب وکار منجر شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The relationship of social networks on women business’ performance with the role of mediating entrepreneurship alertness and gender discrimination
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract: The current research in the terms of purpose is practical and it is descriptive-survey based on data collection. It has been investigated The relationship of social networks on the women's business performance with the role of mediating entrepreneurial alertness and gender discrimination.The statistical population of the study includes the148 Iranian female business owners who attended the 13th Women's Entrepreneurship Development Conference. Using Cochran's formulas and Simple Random sampling, the sample size has been consisted of 106 women. The essential data has been collected by questionnaire. The data analysis has been conducted by the Structural Equation Modeling (SEM) using the Partial Least Squares and the statistical software PLS Smart was used. The research findings indicate that there is a significant relationship between the social networks and the women's business performance regarding the mediating role of entrepreneurial alertness and the gender discrimination. Since the social networks influence the women's business performance, so women could improve their business performance through extended and effective communication in the social networks.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
پروانه گلرد |
هیات علمی
مریم حسینی |
قارغ التحصیل کارشناس ارشد مدیریت یازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب تهران. ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب (Islamic azad university of tehran south)
الهه عسگری |
فارغ التحصیل کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران جنوب تهران ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب (Islamic azad university of tehran south)
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات