این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۲۲۱-۲۴۰
عنوان فارسی
طراحی الگوی برندسازی شهری برای توسعه کارآفرینی (مورد مطالعه: شهرستان گرمی)
چکیده فارسی مقاله
برند شهری، دارایی مهمی برای توسعه پایدار شهری بوده و وجه تمایز بین شهرهاست. برندسازی شهر، پدیده ای است که شهرها برای نیل به مزیت رقابتی پایدار در عصر جهانی شدن و بسترسازی برای کارآفرینی، بدان نیاز دارند. هدف اصلی این پژوهش، طراحی الگوی برندسازی شهری برای توسعه کارآفرینی در شهرستان گرمی میباشد. روش تحقیق برحسب هدف، بنیادی و برحسب گردآوری اطلاعات کیفی و با استفاده از روش نظریه داده بنیاد انجام شده است. در این پژوهش با استفاده از روش های نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی، 21 نفر از اعضای هیأت علمی رشته های مدیریت شهری، مدیریت بازاریابی، مدیریت اجرایی، مدیریت دولتی و مدیریت فرهنگی و مدیران شهرداری و افراد دارای تجربه مدیریت شهری، مورد مصاحبه های عمیق قرار گرفتند و سپس دادههای حاصل از آنها از طریق کدگذاری باز، محوری و انتخابی، تجزیه و تحلیل شد. الگوی پارادایمی برندسازی از شرایط علی ، شرایط زمینهای، متغیرهای مداخله گر، راهبردها و پیامدهای برندسازی(توسعه کارآفرینی، توسعه سرمایه اجتماعی، جذب و توسعه سرمایه گذاری وگردشگری، و توسعه روستایی و کاهش مهاجرت) برای آن شهر، نتایج تحقیق محسوب می شوند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Designing a city Branding Pattern for Entrepreneurship Development (Studied case: Germi)
چکیده انگلیسی مقاله
City brand is an important asset for sustainable urban development and is a distinction between cities. City branding is a phenomenon that cities need it in order to achieve a sustainable competitive advantage in the age of globalization and setting up for entrepreneurship. The main aim of this research is designing a city Branding Pattern for Entrepreneurship Development in the Germi city. The research method is fundamental practical according to the goal and in terms of data collection, it is qualitative conducted through the Grounded theory method. In this research, 21 faculty members of urban management, marketing management, executive management, government and cultural management, municipal managers and people with urban management experience were exposed to a deep interview using purposive and Snowball sampling methods and then the data was analyzed using open, axial and selective coding. The paradigmatic pattern from the causative required, underlying, confounding variables, strategies and brand consequences (Entrepreneurship development, Social capital development, attract and develop investment and tourism, rural development and the reduction of migration) for the city, the research results are considered.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نادر بهاری |
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مدیر برنامه و بودجه شهرداری
هاشم آقازاده |
مدیر گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
طاهر روشندل اربطانی | roshandel arbatani
عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
شهرام صدقی |
عضو هیآت علمی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی ایران (Iran university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_63405_6d11e088bf0617b6e9a8acbe01b91d5f.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-441306.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات