این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
جاده
، جلد ۲۴، شماره ۸۹، صفحات ۲۰۹-۲۱۸
عنوان فارسی
پیشبینی زمان سفر در شبکه با استفاده از سری زمانی (مطالعهی موردی: ناحیه ۱ مشهد)
چکیده فارسی مقاله
در سیستمهای خدمات شهری، نیاز به تخمین زمان سفر بین دو نقطهی دلخواه احساس میشود. در بسیاری از سیستمهای مسیریابی وسایل نقلیه، تخمین زمانهای سفر از اهمیت ویژهای برخوردارند. اگر یک راننده قبل از اینکه سفر را بپیماید، اطلاعات زمان سفر را در دست داشته باشد، در مورد مسیرهای انتخابی میتواند بهتر تصمیمگیری کند. بنابراین، زمانهای سفر یال بایستی قبل از اینکه مسیر طی شود، تخمین زده شود. اگرچه امروزه به فراخور شرایط ترافیکی در انواع تقاطعها و معابر شهری، روشهای مختلفی برای به دست آوردن زمان سفر استفاده میشود اما استفاده از دادههای مکانی برای تعیین زمان سفر نسبت به سایر روشها از عملکرد بهتری برخوردارند. این پژوهش قصد دارد ابتدا با استفاده از رفتار دادههای حجم ترافیک گذشته، حجم ترافیک در آینده را بر اساس روش مناسب پیشبینی کند و سپس با توجه به توابع زمان سفر-حجم و وبستر زمان سفر در کمان و تأخیر در تقاطع را برآورد نماید. این پژوهش بهطور موردی برای خیابانهای ناحیهی 1 شهر مشهد، شامل سه نوع خیابان جمعشونده، شریانی درجه 1 و شریانی درجه 2 انجام شده است. نتایج آزمون زوجی t نشان میدهد تخمین زمان سفر با استفاده از روش مذکور از اعتبار کافی برخوردار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
زمان سفر، توابع زمان سفر- حجم، پیش&،shy،بینی،
عنوان انگلیسی
Travel Time Prediction on the Network Using Time Series (Case study: zone 1 in Mashhad)
چکیده انگلیسی مقاله
In urban service systems, the lack of travel time between two different destinations could be felt. The main factor in many systems, which are based on routing vehicles, is travel time estimation. If a driver had travel time information before the trip was set about, he could make a good decision about his alternative routes. So, it needs to estimate travel times for routes, before routes traversed. According to traffic conditions at intersections and routes of the urban center, several methods are employed to obtain travel time. But among them, the role of spatial data to define the travel time has better performance compared to other ones. This paper intends to predict future traffic volume by using traffic volume pattern which obtained in the past and then, estimate travel time in the arc and delay in intersection with travel time-volume and Webster functions. This report is done for streets of zone 1 Mashhad including three types of retractable and arterial Grade 1 and 2. The results of the paired T-Test, by using the mentioned method, show that travel time estimation is acceptable.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Travel Time, Travel Time-Volume Functions, Prediction
نویسندگان مقاله
مهدی جهانگرد |
دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
محمدعلی پیرایش | mohammad ali
دانشیار گروه مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
ابوالفضل محمدزاده مقدم | mohammadzadeh moghaddam
استادیار گروه مهندسی عمران، دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
نشانی اینترنتی
http://road.bhrc.ac.ir/article_50951_dcda7047792e2079e1b834fcbe9bec91.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/741/article-741-446538.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات