این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
جاده
، جلد ۲۴، شماره ۸۹، صفحات ۲۶۵-۲۷۶
عنوان فارسی
ارزیابی کمی عملکرد تقاطعهای غیرهمسطح از دید استفاده کنندگان (نمونه موردی: شهر ارومیه،تقاطع غیر همسطح مدرس)
چکیده فارسی مقاله
در معابر شهری وقتی بهبود وضعیت یک تقاطع مد نظر قرار می گیرد، یکی از پیشنهادات برای افزایش کارایی تقاطعها، ساخت تقاطعهای غیر همسطح می باشد. با توجه به اینکه رابطه شهر و استفاده کنندگان از شهر دو سویه است بهره مندی از نظرات شهروندان میتواند در راستای بهبود کارایی تقاطعهای غیر همسطح مفید باشد.هدف از این تحقیق ارزیابی عملکرد تقاطع غیر همسطح بر اساس متغیرهایی چون ایمنی عابران پیاده و دوچرخه، عملکرد چپگردها و سازگاری با محیط کالبدی اطراف میباشد. برای نیل به این هدف ابتدا مقالات و کتب موجود در این زمینه مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت، سپس تعداد40 پرسشنامه که اعتبار آن بر اساس آلفای کرونباخ با مقدار752/0 تأیید شده است بین استفاده کننده گان از تقاطع غیرهمسطح توزیع شده و برای بررسی ارتباط بین متغیرها از آزمون تاوکندالC وضریب اسپیرمن استفاده شده است. نتایج بدست آمده از تحلیل دو آزمون فوق بیانگر آن است که بین ایمنی عابران پیاده، دوچرخه و عملکرد چپ گردها و نیز سازگاری تقاطع غیرهمسطح با محیط کالبدی اطراف ارتباط معناداری وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تقاطع غیرهمسطح، ایمنی، عملکرد چپگرد، محیط کالبدی، ارومیه،
عنوان انگلیسی
Quantitative Evaluation of Interchanges Operation from Users Opinion (Case Study: Urmia City, Modarres Interchange)
چکیده انگلیسی مقاله
In urban roads when the improvement of one interchange is purposing, one of the offers for increasing the efficiency of intersections is building interchanges. This research have codified in parallel of following theories: 1) there is a meaningful relation between the desirable operation of left-turns in interchange and passerby and bikers safety. 2) It sounds that there is a meaningful relation between passerby and bikers safety and compatibility with the around skeletal environment. As for the relation of urban and users of urban is mutual, enjoy from citizens opinion can be useful in parallelism improvement of interchange efficiency. The question of this research is that: what relation is there between desirable operation of left-turns, passerby and bikers' safety and compatibility with around skeletal environment .The aim of this research is evaluation of interchanges operation according to variables like passerby and bikers safety, left-turn operation and its compatibility with around skeletal environment. For arrive this goal, first the existent articles and books about this context read and surveyed. Then 40 questionnaires that its reliability confirmed according to Cronbach's alpha with amount of 0/752و alpha with amount of 0/752, distribute between users of interchange and for surveying the relation between variables use C Kendell Tau exam and Spearman coefficient. Getting results from two exams analysis show that there is meaningful relation between passerby and bikers safety, left-turn operation and also interchange compatibility with the around skeletal environment.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
قادر احمدی |
، استادیار، گروه شهرسازی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
رضا کریمی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
نشانی اینترنتی
http://road.bhrc.ac.ir/article_50952_f062062285f080520b1f9a797da19a31.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/741/article-741-446542.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات