این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
جاده
، جلد ۲۴، شماره ۸۷، صفحات ۱۲۹-۱۴۲
عنوان فارسی
ارایه راهکار بهبود شرایط ترافیکی با استفاده از نرمافزار شبیهسازی Aimsun
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله، که از نرمافزار شبیهسازی Aimsun بهمنظور مدلسازی در سطح خردنگر1 استفاده میگردد، میدان اول شهران واقع در شمال غرب کلان شهر تهران شبیهسازی شد و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. دادههای حاصل از مطالعات میدانی، شامل سرشماری تعداد خودروهای سواری و اتوبوسهای عبوری از هر ضلع میدان و خود میدان در ساعت اوج ترافیک (از 5 عصر الی 6 عصر) بوده است. بهعلاوه، درصد انتخاب مسیر حرکت خودروها در میدان نیز جهت تعیین وضعیت ترافیکی میدان مشخص گردید. پس از جمعآوری و ورود دادهها در نرمافزار Aimsun، کالیبراسیون و بومیسازی نرمافزار صورت میگیرد تا خروجی نرمافزار، بر اساس کشور ایران تنظیم گردد و نتایج حاصل دارای صحت و اعتبار باشند. بدین منظور، دو سناریوی اصلی مورد بررسی قرار گرفت. در سناریوی اول، شرایط فعلی میدان با یک دور برگردان پیش از میدان در مسیر منتهی به ضلع جنوبی ارزیابی شد. سپس به عنوان راهکار ترافیکی در سناریوی دوم، سه دور برگردان پیش از میدان، به مسیرهای منتهی به میدان اول شهران در ضلعهای شمالی، غربی، و شرقی اضافه شد. نتایج حاصل از خروجی نرمافزار نشان میدهد که در سناریوی دوم، زمان سفر و تعداد توقفها روندی نزولی داشته و در عوض، نرخ سرعت و نرخ جریان ترافیک روندی صعودی را نشان میدهند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شبیهسازی، زمان سفر، نرخ جریان ترافیک، نرمافزار Aimsun،
عنوان انگلیسی
Traffic Condition Improvement using Aimsun Simulation Software
چکیده انگلیسی مقاله
In this paper, the 1st Shahran square that is located in the North West of Tehran metropolis, was simulated and analyzed with Aimsun simulation software based on microscopic level. Field study data were obtained from census of cars and buses passing through each side of the square and around it in peak hour traffic (from 5 pm to 6 pm). In addition, the percentage of the route choice was specified to determine traffic conditions. After collecting and entering data in Aimsun, calibrating values based on observed drivers' behavior were entered to achieve validation and verification of the input data. For this purpose, two main scenarios were examined. In the first scenario, the current situation of the square with just one U-turn on the east side of the square was evaluated. Then, as a traffic solution in the second scenario, three U-Turns were designed on the west side, north side, and south side of the square. The output results from comparison two scenarios showed a downward trend in travel time and number of stops, while, speed rate and traffic flow rate showed an upward trend.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Simulation, Travel Time, Traffic Flow Rate, Aimsun Software
نویسندگان مقاله
امیر کاظمی فرد |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، گروه مهندسی عمران مدیریت و برنامه ریزی حمل و نقل ، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب (Islamic azad university of tehran south)
فریدون مقدس نژاد |
دانشیار، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)
شعله کاظمی فرد |
دانشجوی دکتری، شیمی کاربردی، دانشکده شیمی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)
نشانی اینترنتی
http://road.bhrc.ac.ir/article_50940_ce02b4f1d3f4de993895171aa6ae4a55.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/741/article-741-446555.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات