این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جاده، جلد ۲۴، شماره ۸۶، صفحات ۶۹-۸۰

عنوان فارسی بررسی عملکرد میدانی آسفالت متخلخل حاوی الیاف سلولزی و قیر پلیمری
چکیده فارسی مقاله   آسفالت متخلخل نوعی آسفالت با دانه بندی باز  است که مهمترین مشخصه آن درصد فضای خالی زیاد می­باشد.  به­طور کلی تمام آسفالت­های رایج با دانه­بندی توپر، دارای سطحی تقریباً غیرقابل نفوذ هستند که این موضوع در هنگام بارندگی، موجب کاهش ایمنی وسایل نقلیه می­شود­. در این مقاله ضمن تشریح نحوه اجرای آسفالت متخلخل در قسمتی از جاده قائم­شهر-ساری، عملکرد میدانی آن مورد بررسی قرار گرفته است.آزمایشهای آزمایشگاهی (کانتبرو، ریزش قیر و مقاومت کششی غیر مستقیم)،و تستهای میدانی (نفوذسنجی، صوت و مقاومت لغزشی)  انجام شده روی آسفالت متخلخل حاوی الیاف سلولزی و قیر پلیمری نشان می­دهد آسفالت اجرا شده ضمن داشتن مقاومت و دوام مناسب می­تواند منجر به افزایش نفوذپذیری، افزایش مقاومت لغزشی و کاهش میزان صوت ناشی از عبور وسایل نقلیه شود.    
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Evaluation of Performance of Porous Asphalt Containing Cellulose Fibers and Polymer Modified Bitumen
چکیده انگلیسی مقاله Porous asphalt is a kind of open-graded asphalt mixture that characterized by containing a large proportion of interconnected air voids.  Many countries have used porous asphalt since many years ago, but due to unfamiliarity and some ambiguities of contractors and consultants with this kind of asphalt, it has not been used appropriately in Iran. In this paper the performance of porous asphalt constructed in a section of Ghaemshahr-Sari road, is explained and evaluated. Laboratory and field studies show that porous asphalt containing polymer modified bitumen and cellulose fibers has adequate strength and durability; also it decreases the noise and increases the permeability and skid resistance.    
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله احمد منصوریان |
استادیار، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی

کوروش جایروند |
مهندسین مشاور فرارهساز فن، تهران، ایران

منصور فخری |
دانشیار، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)


نشانی اینترنتی http://road.bhrc.ac.ir/article_50909_ad2c80f71c12735225e056d1c1bf9352.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/741/article-741-446561.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات