این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
جاده
، جلد ۲۳، شماره ۸۵، صفحات ۲۱۳-۲۴۶
عنوان فارسی
مروری بر اقدامات ایمنی جهت کاهش تصادفات در قوسهای افقی
چکیده فارسی مقاله
بروز تصادف به طور عام علاوه برتحمیل هزینههای مالی به افراد حادثه دیده، منجر به اتلاف وقت سایرین و تحمیل هزینههای غیر مستقیم بر جامعه نیز میگردد. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری مییابد که شدت تصادف بالا بوده و منجر به ایجاد جراحات شدید، نقص عضو و یا حتی فوت فرد یا افراد گردد. این مشکل امروزه با توجه به نرخ بالای تصادفات و شدت آنها در کشور ما، به یک معضل اساسی تبدیل شده که بهبود وضعیت توجه ویژه متخصصان و مسئولین امر را طلب میکند. نظر به اینکه قوسهای افقی یکی از نقاط حادثه خیز در کشور ما میباشند، این مقاله به مرور اقدامات و راهکارهایی میپردازد که در سایر نقاط جهان تجربه شده و منجر به کاهش تعداد یا شدت تصادفات شدهاند. دربخش اول با اقداماتی سعی شده احتمال خروج وسیله نقلیه از خط سیر حرکت به حداقل برسد و بخش دوم به اقداماتی میپردازد که در صورت خروج وسیله نقلیه از مسیر حرکت، خسارات ناشی از آن به حداقل برسد. در ادامه فرآیند اجرایی نمودن این راهبردها و اقدامات پیشنهاد شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اقدامات ایمنی راه، ایمنی در ترافیک، تصادفات، قوسهای افقی،
عنوان انگلیسی
Review of Safety Measures to Reduce Crashes in Horizontal Curves
چکیده انگلیسی مقاله
Accidents not only impose financial expenses to those injured, but also cause waste of time to others and impose indirect costs to the society. This becomes more important when it is severe and leads to serious injuries, maim or even death.Due to the high rate of accidents and their severity in our country, this problem has become a fundamental issue that requires experts and decision makers' attention. Since horizontal curves are one of the major black spots in Iran, this article intends to review the measures and solutions experienced and practiced in different parts of the world resulting in a decline on the frequency and/or severity of accidents. In the first part, the paper presents the measures which may minimize the probability of vehicles deviation from their route and the second part deals with measures taken to minimize occurred damages. The process of implementing these strategies is proposed in the last part.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
کیوان آقابیک |
استادیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
طهمز احمدپور | طهمز
دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف، مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی شریف (Sharif university of technology)
نشانی اینترنتی
http://road.bhrc.ac.ir/article_50893_6fd8e5d0b28bcae5196c023147f857c6.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/741/article-741-446562.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات