این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جاده، جلد ۲۳، شماره ۸۵، صفحات ۲۸۷-۲۹۲

عنوان فارسی برآورد تقاضای سفر گردشگری با حمل‌و‌نقل عمومی با استفاده از سیستم معادلات تقاضای تقریباً ایده‌ال و داده‌های مقطعی
چکیده فارسی مقاله هدف سفر از عوامل موثر بر انتخاب وسیله سفر می­باشد. بیشتر مطالعات صورت گرفته در حوزه حمل­و­نقل برای انتخاب وسیله سفر به شناسایی و سهم هر یک از عوامل(سفر و مسافر) پرداخته است. جنبه دیگر این مطالعات برآورد کشش­های قیمتی تقاضا برای انواع وسایط حمل و نقل عمومی است. بدین ترتیب که تغییرات قیمتی در کل تقاضا برای هر یک از انواع مد­های حمل و نقل چه تاثیری خواهد داشت. برای این منظور از برآورد معادلات در برگیرنده کلیه محصولات مکمل می توان استفاده کرد. در این مطالعه کشش­های قیمتی بر اساس تقریب خطی سیستم پویای تقاضای تقریباً ایده آل برای سفرهای گردشگری برای هر یک از مدهای حمل و نقلی برآورد شده است. همچنین به جای استفاده از داده­های سری زمانی از داده­های مقطعی و پرسش­نامه  استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که فصل سال تاثیر زیادی بر این میزان تقاضا دارد. علاوه بر این افزایش 20 درصدی بهای بلیط هواپیما سبب افزایش مقدار تقاضای استفاده از وسیله نقلیه اتوبوس به میزان 5/3 درصد و افزایش استفاده از قطار به میزان 2 درصد خواهد شد.     
کلیدواژه‌های فارسی مقاله هدف سفر، تفکیک سفر، AIDS، کشش قیمتی و درآمدی، سفر گردشگری،

عنوان انگلیسی Tourism Trip Demand Estimation with Public Transportation with Almost Ideal Demand System and Cross Section Data
چکیده انگلیسی مقاله Trip goal is the most important factor for vehicle choosing. A huge number of literatures have been allocated for estimating each factor (trip and traveller) share in modal split. Other respect is about estimating elasticity. So, how many the demand of each mode will change, if the price of one mod change. For this, it is need to considering complementary equation. In this paper, it is estimate the price elasticity for each transportation mode by using of Almost Ideal Demand System (AIDS). Also, it is implied panel data instead of time series. For data gathering it is used questioner. The results show that, seasons have a significant impact on this elasticity. Furthermore, if it is increased 20 percent in airplane airfare it will cause 5.3 percent increase in bus using and 2 percent for railroad.    
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله هادی گنجی زهرایی | ganji zahraey
مربی، پژوهشکده مالی و اقتصاد راه، مسکن و شهرسازی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://road.bhrc.ac.ir/article_50894_9dd7fc9c2dbcf3fe0cec5bc5a89f1a68.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/741/article-741-446566.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات