این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مدیریت بحران
، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۶۳-۷۵
عنوان فارسی
مدیریت حوادث در سازمانهای خدماترسان با رویکرد قابلیت اطمینان بالا
چکیده فارسی مقاله
یکی از روشهای نوین مدیریت حوادث در شرکتهای خدماترسان، استفاده از مشخصههای سازمانهای با قابلیت اطمینان بالا مانند شرکتهای هواپیمایی، نیروگاههای اتمی و کنترل ترافیک هوایی در این شرکتهاست. مدیریت بر حوادث در سازمانهای مذکور نیازمند فعالیتهایی است که بتواند قابلیت اطمینان بالا را برآورده کند. هدف این تحقیق پیدا کردن این فعالیتهاست. در تحقیق حاضر ابتدا مشخصههای موجود در سازمانهای با قابلیت اطمینان بالا ارائه شده، سپس فعالیتهای مورد نیاز برای پیادهسازی مشخصههای یک سازمان با قابلیت اطمینان بالا در شرکتهای توزیع برق بهعنوان یک سازمان خدماترسان احصا شده است. این فعالیتها عبارتند از توان تعامل بالا، سرعت انتقال بالا، آرامش، امنیت، یادگیری، کار گروهی، مدیریت استعداد، آشفتگی سازمانیافته، مدیریت دانش، اعتماد، چرخش شغلی، وفاداری، سختی کار، بقای تجربه و کرامت. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه و مصاحبه و جامعهی آماری مدیران ارشد شرکتهای توزیع برق ایران بودهاند. روش تحقیق توصیفی ـ اکتشافی و از نظر هدف کاربردی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Incident Management in Social Service Organizations Adobting High Reliability Approach
چکیده انگلیسی مقاله
One of the new incident management methods to apply in social service organizations, is using the same characteristics seen in highly reliable organizations such as airlines, nuclear power plants and the air traffic control. To utilize incident management in these organizations, some activities are required to achieve a high level of reliability whom finding is the very goal of this research. In this research at first characteristics of organizations with high reliability are presented, and then some required activities that are necessary to implement these characteristics in electricity distribution companies as a social service organization are put forward. These activities include high level of interaction, high transmission speed, comfort, safety, learning, teamwork, talent management, organization of chaos, knowledge management, trust, job rotation, loyalty, work difficulty, experience survive and dignity. Information collecting tools were questionnaire and interview surveyed among a sample society of Senior Managers of Iran electricity distribution companies. The study method is descriptive-exploratory and is with applied objective.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ابراهیم ایران دوست |
مدیر بهره برداری شرکت توزیع برق
مهدی الوانی |
استادگروه مدیریت دولتی دانشگته آزاد قزوین
غلامرضا معمارزاده |
مدیر گروه مدیریت دولتی دانشگاه آزاد قزوین
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین (Islamic azad university of qazvin)
خسرو منطقی |
رییس دانشکده اقتصاد
نشانی اینترنتی
http://www.joem.ir/article_27891_db4c15f54ea48df1b3fc50952123495b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1067/article-1067-446834.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات