این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۱۱، شماره ۴، صفحات ۳۳۰-۳۳۹
عنوان فارسی
پپیشبینی پذیرش یادگیری الکترونیکی از طریق مؤلفههای اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در سال ۱۳۹۴
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: با توجه به اهمیت استفاده از یادگیری الکترونیکی در نظام آموزش پزشکی، این پژوهش، با هدف پیشبینی پذیرش یادگیری الکترونیکی از طریق مؤلفههای اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در سال 1394 انجام شد. روش بررسی: مطالعه حاضر یک پژوهش توصیفی- مقطعی بود. جامعه مورد پژوهش تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد بود. تعداد افراد نمونه با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای نسبتی و از طریق جدول کرجسی و مورگان، 172 نفر تعیین شد. بهمنظور جمعآوری دادهها از پرسشنامه اشتیاق تحصیلی و پرسشنامه پذیرش یادگیری الکترونیکی، بر اساس مدل پذیرش فناوری استفاده شد. برای تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار spss v.16 از آزمونهای آماری t مستقل، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج: یافتههای این پژوهش نشان داد که بین مؤلفههای اشتیاق تحصیلی دانشجویان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود ندارد (05/0P>). بین مؤلفههای اشتیاق تحصیلی با پذیرش یادگیری الکترونیکی رابطه معناداری وجود دارد (01/0p
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Anticipation of e-learning acceptance through nursing students enthusiasm scale at Gonabad University of Medical Sciences in 2015
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Given the importance of using e-learning in medical education, this study aimed to Anticipate the e-learning acceptance according to nursing students enthusiasm scale at Gonabad University of Medical Sciences. Methods: This cross sectional study conducted on all undergraduate students of nursing and midwifery who were enrolled at Gonabad University of Medical Sciences in 2015. 172 students were recruited and enthusiasm and e-learning questionnaire were filled for them. SPSS V.16 package and the independent t-test, Pearson correlation and multiple regression model were used to analyse data. Results: The results showed there is no significant differenceهد the relation between male and female students' enthusiasm(P>0.05). There is a significant relationship between academic enthusiasm component with e-learning acceptance (p< 0.01), and components of the behavioral, emotional and cognitive enthusiasm, with acceptance of e-learning. Conclusion: The findings showed that the components of academic enthusiasm is predicting acceptance of e-learning by students. Workshops and training courses may enhance students' enthusiasm. Stakeholders should also be organized by universities to enhance acceptance of e-learning.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی اکبر عجم | ali akbar ajam
assistant professor, department of educational sciences, payame noor universi, tehran, iran
استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
صدیقه بادنوا | sedigheh bad nava
department of educational sciences, payame noor university, tehran ,iran
کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
رضا صابری | reza saberi
assistant professor, department of educational sciences, university of farhangian, tehran, iran
استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
نرجس خاتون ذبیحی حصاری | narjes khatoun zabihi hesari
assistant professor, department of psychology payame noor university, tehran, iran
استادیار، گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فرهنگیان (Farhangian university)
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-764-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/215/article-215-449258.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات