این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، جلد ۱۱، شماره ۴، صفحات ۳۶۳-۳۷۰

عنوان فارسی ارزیابی عملکرد در واحدهای آموزشی دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
چکیده فارسی مقاله مقدمه: ارزیابی بخشی جدایی­ناپذیر از فرایند مدیریت می­باشد که با توجه به حساسیت وظایف؛ در دانشگاه­های علوم پزشکی از اهمیت ویژه­ای برخوردار است. هدف مقاله حاضر، ارائه گزارشی از ارزیابی عملکرد دانشکده­های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، می­باشد. روش بررسی: فرایند ارزیابی عملکرد، از سال 1391 و با تشکیل دو تیم از کارشناسان خبره در حیطه­های مورد ارزیابی به منظور احصا شاخص­های عملکرد و تیمی از اساتید دارای تجربه و صاحب­نظر در این حیطه­ها تحت عنوان تیم ارزیابی عملکرد، آغاز گردید. پس از احصا شاخص­های عملکرد توسط تیم کارشناسان خبره، در 14 جلسه به روش بارش افکار بر اساس ضوابط و قوانین حاکم بر هر حوزه؛ و دریافت نظرات تیم ارزیابی عملکرد و روسای دانشگاه و نهایی شدن فرم ارزیابی و تصویب آن در هیات رییسه دانشگاه؛ فاز میدانی ارزیابی در سال­های 1392 و 1393، به روش خودارزیابی دانشکده­ها بر مبنای فرم­های نهایی، اجرا و نتایج آن با یکدیگر مقایسه شدند. نتایج: بیشترین نمره نهایی ارزیابی (از 100 نمره) در هر دو سال اجرای فرایند، مربوط به دانشکده بهداشت (67.5 و 72) و کمترین نمره در هر دو سال مربوط به دانشکده داروسازی (28.60 و 29.25) بود. بیشترین پیشرفت نمره نهایی در سال دوم ارزیابی نسبت به سال اول، مربوط به دانشکده پیراپزشکی با 21.55 واحد نمره و کمترین آنها مربوط به دانشکده داروسازی با 0.65 واحد نمره بود.. نتیجه­ گیری: به طور کلی تمامی دانشکده­ها در فرایند ارزیابی، دارای رشد بودند. آگاهی مسئولین دانشکده­ها از نقاط ضعف و همچنین رقابت ایجاد شده بین دانشکده­ها برای کسب جایگاه بهتر، موجب تلاش برای بهبود وضعیت موجود شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزیابی عملکرد، دانشکده، شاخص‌های عملکرد

عنوان انگلیسی Assessment of performance of the schools of Shahid Sadiughi University of Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Assessment is an integral part of the management of medical universities. This manuscript is a report of performance assessment of faculties of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences. Method: Performance assessment process was started from 2013. A team of experts was formed in order to evaluate performance of various schools across the university. After determining indices of performance assessment by the team of experts, and obtatining approval from the Board of Directors of university; Field phase of assessment was conducted from 2013-2014. Results: The highest final score in the evaluation of the implementation process was gained by the School of Public Health (67.5 and 72), in 2013 and 2014 respectively, and the lowest by School of Pharmacy 28.60 and 29.25). School of Paramedical Science had the best progress (21.55) over the two years and School of Pharmacy had the lowest progress (0.65) over the same period. Generally, the final score of all schools improved. Conclusion: Faculties officials were informed about the results and were encouraged to improve their position in the future ranking.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Performance Assessment, faculties, performance index

نویسندگان مقاله محمود نوری شادکام | mahmoud nouri shadkam
md, shahid sadoughi university of medical sciences, yazd, iran
دانشیار، فوق تخصص نوزادان، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)

عبدالخالق جعفری | abdol khalegh jafari
msc, shahid sadoughi university of medical sciences, yazd, iran
کارشناس ارشد مهندسی بهداشت محیط، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)

حسین هادی ندوشن | hosein hadi nodoushan
phd, shahid sadoughi university of medical sciences, yazd, iran
دانشیار، دکترای ایمنولوژی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)

محمد تقی قانعیان | mohamad taghi ghaneian
phd, shahid sadoughi university of medical sciences, yazd, iran
دانشیار، دکترای بهداشت محیط، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)

علی فتاحی بافقی | ali fatahi bafghi
phd, shahid sadoughi university of medical sciences, yazd, iran
دانشیار، دکترای انگل شناسی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)

حسین عقیلی | hosein aghili
associate professor, department of orthodontic, dental faculty, shahid sadoughi university of medical sciences. yazd ,iran
دانشیار، دکترای تخصصی ارتودانتیکس، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)

علی اکبر واعظی | ali akbar vaezi
phd, shahid sadoughi university of medical sciences, yazd, iran
دانشیار، دکترای پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)

سید عیسی مرتضوی | seyed eisa mortazavi
ma, shahid sadoughi university of medical sciences, yazd, iran
کارشناس ارشد علوم اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-274-6&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/215/article-215-449261.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات