این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۰، شماره ۳، صفحات ۱۸۰-۱۸۸
عنوان فارسی
بررسی کیفیت آزمونهای الکترونیکی بر میزان رضایت دانشجویان
چکیده فارسی مقاله
اهداف: استفاده از اینترنت و فناوریهای چندرسانهای، یادگیری سنتی را به سمت یادگیری الکترونیکی سوق داده است که این امر استفاده از روشهای نوین ارزشیابی را جهت سنجش فراگیران اجتنابناپذیر میکند. دانشگاه پیام نور از سال 1391 بسیاری از آزمونهای پایانترم را به صورت الکترونیکی برگزار میکند. از همین منظر هدف تحقیق حاضر، بررسی کیفیت آزمونهای الکترونیکی این دانشگاه و تأثیر آن در میزان رضایت دانشجویان است. روش ها: روش پژوهش همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور فرخشهر که در نیمسال اول تحصیلی1393-1392، تعداد آنها 682 نفر بوده است. حجم نمونه، با استفاده از جدول مورگان 250 نفر برآورد شد. روش نمونهگیری، خوشه ای چند مرحله ای است. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامه محقق ساخته با ضریب پایایی 0/92 است. همچنین تجزیهوتحلیل دادهها به کمک نرمافزار آماری Spss 20 انجام شده است. یافته ها: نتایج این پژوهش نشان میدهد بین میزان رضایت دانشجویان و کیفیت آزمونهای الکترونیکی (کیفیت معیارهای ارزیابی، کیفیت یادگیری و کیفیت روش های نوین یادگیری) رابطه مثبت معنادار وجود دارد (0/01>p). نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که ابعاد مختلف کیفیت آزمون ها میتواند 21 درصد از رضایت دانشجویان را پیش بینی نماید. نتیجه گیری: نتیجه نهایی پژوهش حاضر این است که هر چه میزان کیفیت آزمون های الکترونیکی بیشتر باشد میزان رضایت دانشجویان از این آزمون ها بیشتر می شود. در مجموع نتیجه پژوهش تأثیر مثبت کیفیت بر رضایتمندی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Surveying The Quality of Electronic Tests in The Student Satisfaction
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Aims: Using the Internet and multimedia technologies, cause appearance of e-learning instead of traditional learnings which needs new methods to evaluate students' ability. PNU has hold some final exams electronically since 2012. The purpose of this study is to examination the factors that affecting the quality of such tests in order to increase student's satisfaction. Methods: The type of this study is descriptive and evaluative with a sample size of 250 using Morgan table for calculations. The sample collection method is stratified random sampling with a questionnaire for collecting data.To analyze the data, descriptive and inferential statistical methods of Spss v 20 statistical software is used. Results: Results showed that student satisfaction and quality electronic test (quality evaluation criteria, the quality of learning and the quality of modern methods of learning) There is a significant positive relationship ((P>0/01). Regression analysis showed that the quality of tests can predict 21% of student satisfaction. Conclusion: The end result of this study is that the amount of quality electronic tests more of these tests result in higher student satisfaction. In total, resulting in a positive effect on the quality satisfaction.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بی نظیر گنجی ارجنکی | beenazir ganji arjenaki
department of computer amp; information technology, payame noor university, tehran, iran
گروه کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1456-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/312/article-312-449686.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
روشهای ارزشیابی در علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات