این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
اخلاق در علوم و فناوری
، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۹۵-۱۰۴
عنوان فارسی
تحلیل رابطه رعایت اخلاق در باشگاههای بدنسازی با رفتار ورزشکاران
چکیده فارسی مقاله
زمینه: رعایت اصول اخلاقی از سوی عوامل اجرایی کسبوکارهای کوچک میتواند در شکلدهی رفتار مشتریان و حفظ آنها تأثیر داشته باشد. از این رو، هدف از پژوهش حاضر تحلیل رعایت اخلاق در باشگاههای بدنسازی با رفتار مصرفی ورزشکاران بود. روش: تحقیق حاضر کاربردی از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق ورزشکاران باشگاههای بدنسازی استان کردستان بود و نمونه آماری بهصورت تصادفی 305 نفر انتخاب شدند. از پرسشنامۀ محققساخته به عنوان ابزار پژوهش استفاده شد که پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 93/0 بهدست آمد. دادههای تحقیق با استفاده از مدل معادلات ساختاری در محیط نرم افزار AMOS و SPSSمورد تحلیل قرار گرفت. یافتهها: نتایج نشان داد که شاخصهای برازش مطلوب و نشان دهندۀ تأیید مدل پژوهش بود. با توجه به نتایج، رفتارهای اخلاقی عوامل اجرایی روی رفتارهای مصرفی ورزشکاران تأثیرگذار بود (74/0). همچنین نتایج رگرسیون نشان داد که متغیرهای رفتار اخلاقی (به جز مسئولیتپذیری)، رابطۀ معناداری با متغیرهای رفتار مصرفی داشتند. نتیجهگیری: رفتار اخلاقی و رعایت اصول آن از عوامل مؤثر بر رفتار مصرفی مشتریان به ویژه در محیطهای ورزشی و باشگاههای بدنسازی میباشد و به فعالان این حوزه در رسیدن به اهداف اقتصادی و ورزشی خود کمک شایانی خواهد کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رفتار اخلاقی، رفتار مصرفی، ورزشکار، باشگاههای بدنسازی
عنوان انگلیسی
Analyzing the Relationship between Considering Ethics in Bodybuilding Clubs and Athletes Behavior
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Considering Ethics principles by small businesses executors can effect on forming the behavior of customers and keep them. The purpose of study was to analysis the relationship between considering ethics and athletes consumption behavior in bodybuilding clubs. Method: The research method was applied-correlation research. Population of study includes all bodybuilding athletes of Kurdistan province and 305 subjects were randomly selected as the sample group. The research instrument was a researcher made questionnaire. The reliability using Cranach's alpha coefficient was 0.93. The data were analyzed using structural equation modeling AMOS software and SPSS. Results: The results showed that the optimal relative comparative fit index and represents the model are confirmed. According to the results, ethical behaviors affect on consumer behavior (0.74). Also, Analyses showed that ethical behavior except of responsibility had a significantly positive relation with consumer behavior variables. Conclusion: Principles of ethical behavior, especially in the sports and fitness clubs is the factors influencing consumer behavior, and assist practitioners in the field of sports to achieve their economic goals.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بهزاد ایزدی |
رسول مرادی هزاری | moradi hezari
شادی عبداللهی |
نشانی اینترنتی
http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-112-27&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/574/article-574-450256.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات